Nedávno italský Fiat představil nový kompaktní sedan Aegea a bylo tak jen otázkou času, kdy se jeho podoby chytne některý ze známých designérů a přetvoří jej v rodinné kombi.
Fiat od sedanu Aegea očekává, že plně nahradí stárnoucí model Linea a zároveň bude rovněž sloužit jako základ pro nástupce modelu Bravo. Právě dnešní kombík na základě Aegey by tak mohl sloužit pro změnu jako náhrada za již nevyráběné Stilo Multiwagon.
Samotný návrh má na starosti Theophilus Chin, který protáhl zadní převis, zvětšený kufr a zaoblená záď pak vozu poměrně sluší. Sedan přitom v základu pojme 510 litrů zavazadel, v případě kombíku by tomu mělo být přibližně 550 litrů.
V případě sériové výroby počítejme pod kapotou se dvěma benzínovými a dvěma vznětovými motory s výkonem v rozmezí 95 až 120 koní. Manuální převodovka bude pro všechny verze standardem, k některým motorizacím pak bude za příplatek i automat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.