Nedávno italský Fiat představil nový kompaktní sedan Aegea a bylo tak jen otázkou času, kdy se jeho podoby chytne některý ze známých designérů a přetvoří jej v rodinné kombi.
Fiat od sedanu Aegea očekává, že plně nahradí stárnoucí model Linea a zároveň bude rovněž sloužit jako základ pro nástupce modelu Bravo. Právě dnešní kombík na základě Aegey by tak mohl sloužit pro změnu jako náhrada za již nevyráběné Stilo Multiwagon.
Samotný návrh má na starosti Theophilus Chin, který protáhl zadní převis, zvětšený kufr a zaoblená záď pak vozu poměrně sluší. Sedan přitom v základu pojme 510 litrů zavazadel, v případě kombíku by tomu mělo být přibližně 550 litrů.
V případě sériové výroby počítejme pod kapotou se dvěma benzínovými a dvěma vznětovými motory s výkonem v rozmezí 95 až 120 koní. Manuální převodovka bude pro všechny verze standardem, k některým motorizacím pak bude za příplatek i automat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?