VW Polo 2014

VW představil facelift svého modelu Polo modelového roku 2014. Tato mezigenerační změna je rozsáhlejší, než se může na první pohled zdát.

Ze vzhledové stránky se Polo téměř nezměnilo. Největší změnu zaznamenal přední nárazník. Lehké změny se také odehrály na masce chladiče a zadním nárazníku, který má širší prostor pro registrační značku a přední světlomety, které dostaly LED diody.

Největší změny se tedy odehrály pod kapotou, kde Volkswagen umístil nový naftový tří válec o objemu 1,4 a to hned ve třech výkonových variantách. Tou první je s výkonem 55kW (74k), 66kW (89k) a 77kW (104k). Tento motor nahrazuje 1,2 o výkonu 90k a 1,6 o výkonu 89 a 104 koní.

74k verze bude značena jako Polo TDI BlueMotion a bude disponovat točivým momentem 210Nm již od 1500ot/min a spotřebou 3,2l/100km. Silnější 89k varianta bude mít spotřebu 3,4l/100km a vypouštět 89g/km CO2, což je o 21% úspornější než stará 1,6 TDI.

Co se týče nabídky zážehových motorů, základní tří válec 1,2 HTP bude nahrazen pohonnou jednotkou známou z modelu Up!, tedy 1,0 MPI ve dvou výkonových variantách a to 44kW (59k) a 55kW (74k). Modernizované Polo nabídne také nový tří válec 1,0 TSI, který bude označován jako Polo TSI BlueMotion. Výkon tohoto motoru je 89k a udávaná spotřeba je 4,1l/100km.

Dále bude v nabídce tří válec 1,2 TSI ve dvou výkonových variantách a to 66kW (89k) a 80kW (108k). Polo GT bude posilněno o 7kW (10k) tedy na celkových 110kW (148k). Tento výkon bude dostáván z motoru 1,4 TSI. Stejný motor bude nadále pohánět variantu GTI, která bude taktéž posilněna o 9kW (12k) tedy na celkových 141kW (189k). Polo GTI bude nově k dispozici s manuální převodovkou.
VW také plánuje obnovení výroby varianty Polo R WRC, která by měla mít kolem 250k a pohon všech kol.

V závislosti na motorizaci bude k dispozici 5 nebo 6 stupňová manuální převodovka a nebo 7 stupňová automatická převodovka DSG. Zákazníci si budou moci zvolit z několika disků v rozmezí 15“-17“ a 15 barev karoserie.

V interiéru se také odehrálo několik změn jako nový tříramenný volant, nové ovládání klimatizace nebo multimediální systém z modelu Golf s obrazovkou v rozměrech 5“ a 6,5“. Multimediální systém může být obohacen o zadní parkovací kameru. Co se týče bezpečnostní výbavy, ani zde Volkswagen nezahálel. Za příplatek bude k dispozici multikolizní brzda, automatické nouzové brždění „Front Assist“, sledování únavy řidiče nebo adaptivní tempovat.

Zdroj: worldcarfans.com

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy