Exteriér pravověrného off-roadu, který je ručně vyráběn firmou Magna Steyr v rakouském Grazu, dostal denní světla z LED, nové zrcátka a mírně upravené nárazníky a masku chladiče.
Interiér vozu prokoukl podstatně více, nový je kompletně celý střed palubní desky s vyvýšenou obrazovkou navigace a informační systém COMAND, volant a volič automatické převodovky. Instalace nových prvků, které svým designem odpovídají ostatním aktuálním Mercedesům, působí v hranatém interiéru mírně dodatečně.
Novinkou jsou také elektronické systémy DISTRONIC PLUS (adaptivní tempomat), Blind Spot Assist (hlídání mrtvého úhlu), PARKTRONIC (automatické parkování včetně zadní kamery). ESP bylo doplněno o funkci pro jízdu s přívěsem.
Nejrozumnější volbou mezi motory bude G 350 BlueTec. Tak Mercedes v současné době označuje svůj naftový třílitr, který je v modelu G nasazen v podladěné verzi s nejvyšším výkonem 155 kW (211 koní) a 540 Nm. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 11,2l/100 km.
Nejslabším benzínovým motorem je vidlicový osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (390 koní) a 530 Nm. Spotřeba vozu je už méně optimistická - 14,9 l/100km.
Nejsilnější dva motory pro třídu G dodává sekce AMG. Model G 63 AMG dostal dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW (545 koní) a 760 Nm. Spotřeba motoru je nižší než u atmosférického osmiválce - 13,8 l/100km.
Na vrcholu nabídky stojí model G 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Nový motoru dosahuje hodnot, za které by se nestyděl žádný supersport - 450 kW (615 koní) a masivních 1000 Nm (elektronicky omezených). Více než šestisethlavé stádo průměrně spotřebuje 17l/100km.
Mercedes šel proti současným trendům a přidal do nabídky, dnes už bohužel pomalu vymírající, dvanáctiválec. Vzhledem ke klientele, na kterou je civilní verze modelu G zaměřena (ropní šejkové) je pravděpodobné, že nový motor bude mít úspěch. Většina dříve prodaných modelů G byla totiž osazena osmiválcem z dílen AMG. Původní zaměření vozu se pomalu vytrácí - dvanáctiválcový off-road na dvacetipalcových kolech se do terénu příliš nehodí, ale věříme, že v ulicích Dubaje se bude vyjímat dobře.
Mercedes-Benz G 2012 - downsizingu navzdory
Jeden z posledních opravdových off-roadů se dočkal nepatrného faceliftu. Kromě designových změn se dočkal několika nových motorů, mezi kterými dominuje dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Hon na čarodějnice v Česku: Na hranicích skončily desítky nevinných lidí
-
Jak je na tom Bruce Willis? Nové znepokojivé informace o jeho zdravotním stavu!
-
Královna Camilla vzteky bez sebe? Zneužití Karla III. ji pořádně dopálilo!
-
Thor už nemyslí jen na svaly! Chris Hemsworth se od lékařů dozvěděl špatnou zprávu!
-
Princ Harry se na krátko vrátí do Británie! Ale bez Meghan!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem