VW Bulli - vzpomínka na starého Transportera

Bulli | foto: Volkswagen

Retro doba přináší retro vozy. Nyní tu máme minivan s obřím logem na přídi a lakováním ve vzoru Samba Busu, ale s ostře řezaným designem. Je to ještě retro?

Úplně první Volkswagen Transporter, byť se tak ještě nejmenoval, vznikl na samém sklonku 40 let z Volkswagenu brouk, neboli Volkswagenu Typ 1. Typ 2, jak se dodávka v počátcích své existence jmenovala, se ukázala v roce 1950 a šlo o užitkovou karoserii postavenou na nechanických skupinách brouka, což je z dnešního pohledu až směšně nepraktické, zejména co se týče motoru, který zůstal vzadu a skrýval se pod podlahou ložného prostoru.

I díky svému designu se ovšem stal legendou. Vyráběl se 25 let a dodnes je vyhledávaným veteránem. Proslavilo ho i známé hnutí hippies.

Volkswagen v poslední době oživuje legendy minulosti a zdá se, že k paletě vozů jako New Beetle, Scirocco či nyní Golf kabriolet by mohl přibýt i New Bulli. Takto v Německu Typu 2 říkali.

Nový Bulli od Volkswagenu je, jak doba poroučí, elektromobilem. Jeho délka je pouhé čtyři metry, což je o půl metru méně než v případě klasického Typu 2. Přesto do něj Volkswagen nacpal šest míst k sezení a kufr o objemu 370 litrů. Jak to dokázal? V obou řadách jsou trojmístné lavice a místo spoří i sendvičová koncepce podvozku. Kdo měl co do činění s Mercedesy tříd A a B, dá mi za pravdu.

Interiéru dominuje iPad. Tento přístroj od Applu má na starosti ovládání všeho, od klimatizace, přes rádio až na palubní technologie. Mimo něj jsou veškeré prvky minimalizovány.

O pohon se stará elektromotor. Jeho výkon je 115 koní a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd je až 300 km, ale baterie by měly být ve speciální stanici nabíjeny pouhou hodinu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy