Původně se jmenoval LRX, nyní je z něj Evoque. Původně to byl Land Rover, nyní je to Range Rover. Nic ale nemění na tom, že design zůstal stejně ostrý, jaký byl už před rokem a půl.
Evoque už jsme na prvních snímcích viděli, nyní je tu konečně pořádné oficiální představení novinky, která působí rozruch kam jen přijede. Pojďme na ni.
Land Rover Evoque je třídveřové cross-kupé, jak ho nazývá sama automobilka. Tato netradiční konfigurace bude časem doplněna o klasičtější, pětidveřovou karoserii, jak dokazují špionážní snímky z testování.
Pod kapotou budou bít dva dieselové motory, první bude mít výkon 140 koní, výkonnější třicítko koní přidá. Oba mají objem 2,2 litru. Zajímavější jistě bude přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 240 koní.
Přestože novince terén vonět příliš nebude, nabídne možnost připlatit si i za pohon druhé, zadní nápravy. Automobilka do vozu namontuje i systém Terrain response, který upravuje vlastnosti vozu (elektronické bezpečnostní systémy, odezva plynu, pohon všech kol...) podle klimatických podmínek, které uživatel nastaví. Pohodlí naopak zvýší systém adaptivních tlumičů.
Luxusní vůz může těžko nemít sadu dnešních specialit, Land Rover by tedy Evoque nevypustil bez hlídání mrtvého úhlu, pětice kamer monitorující prostor kolem vozu, inteligentního parkovacího asistenta, adaptivních světlometů a hory dalších systémů. Multimédia reprezentuje systém přijímající satelitní i terestriální televizi, přičemž vychytaný displej umožňuje spolujezdci sledovat na témže displeji jiný obraz, než jaký vidí řidič. Zadní cestující mohou mít displeje vlastní, včetně bezdrátových sluchátek. za pozornost jistě stojí i palubní deska podobná té, jakou používá i Jaguar. Je velice moderní a naprosto na ni chybí páka převodovky, je nahrazena plně elektronickým systémem.
První vozy by měly být dodány již méně než za rok, přičemž ceny by měly startovat na 30 tisících librách, to nám dává něco přes 850 tisíc korun.