Nejzajímavější je bezesporu pohonná jednotka. Spekulovalo se jak o šestiválci 3.0, osmiválci 4.2 tak i desetiválci 5.2 z ultimativního modelu R8 (více zde). Nakonec se Audi rozhodlo zachovat jeho výsostné postavení a RS5 dostane „jen“ osmiválec.
4.2 FSI byl ale posílen o 22 na výsledných 331 kW (450 k) při vysokých 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je pak k dispozici v rozpětí od 4000 do 6000 otáček. 4163 ccm objemný nepřeplňovaný agregát stačí na rozpohybování 1725 kg těžkého Audi RS5 na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné zvýšit její limit na 280 km/h.
V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S Tronic by měl vůz dosáhnout spotřeby 10,8 litru na 100 km. Stejně jako u ostatních RS modelů nabídne i RS5 systém pohonu všech kol quattro, který letos slaví třicetileté výročí. Samotný podvozek byl oproti A5 snížen o 20 mm.
Premiéru si Audi RS5 odbude na ženevském autosalonu, přičemž prodeje by měly odstartovat na jaře za cenu začínající na zhruba 77.700 eurech.
Audi RS5 vyjede s osmiválcem FSI a výkonem 450 k + tapety
Pouhých několik desítek hodin po úniku prvních fotografií nabroušené „es pětky“ se ingolstadtští rozhodli pro zveřejnění několika oficiálních snímků i základních technických údajů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Rekordní Madonna v Brazílii: Show popové hvězdy viděly statisíce lidí!
-
Boston Bruins pokazili sen českých fanoušků! Pastrňák zatím na domácí MS nepřijede
-
Středeční počasí: Jak bude na Den vítězství?
-
Audrey Hepburnová (†63): Filmová legenda by dnes měla 95. narozeniny!
-
VIDEO: Kim Čong-un drtí TikTok propagandistickou písní
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?