V Polu GTI tedy bude pracovat stejná jednotka jako v Ibize Cupra, a časem snad i ve Fabii RS. Do prodeje půjde nejspíš v srpnu 2010.
Na první pohled prozrazují GTI jen sedmnáctipalcové elektrony, za nimi ukrývající se červené brzdové třmeny, nový přední nárazník, červeně orámovaná maska se symbolem GTI a dvojitá koncovka výfuku. Povozek je samozřejmě řádně přitvrzen a snížen o 15 mm.
To co se skrývá v útrobách tohoto rychlého drobečka je technická lahůdka. Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1184 kg disponuje výkonem 180 koňských sil z jednotky 1,4 TSI. Aby toho nebylo málo, tak tato síla je hnána na přední nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V přenosu kroutícího momentu vypomáhá diferenciál XDS.
V interiéru dominují sportovní dole zploštělý volant s pádly řazení, volič převodovky DSG, červené podsvícení přístrojů a v duchu tradice kostkovaný motiv čalounění.
Na závěr to co vás bude nejvíce zajímat - maximální rychlost asi 220 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Odhadovaná prodejní cena 520 tisíc Kč.
VW Polo GTI - rychlý drobek
Volkswagen předvede v Ženevě pokračovatele řady Polo GTI. Ten naváže na předchozí modely Polo GTI a G40. Tentokrát se pod kapotou neobjeví silná šestnáctistovka, nýbrž v duchu downsizingu použil VW jednotku 1,4 TSI.