V Polu GTI tedy bude pracovat stejná jednotka jako v Ibize Cupra, a časem snad i ve Fabii RS. Do prodeje půjde nejspíš v srpnu 2010.
Na první pohled prozrazují GTI jen sedmnáctipalcové elektrony, za nimi ukrývající se červené brzdové třmeny, nový přední nárazník, červeně orámovaná maska se symbolem GTI a dvojitá koncovka výfuku. Povozek je samozřejmě řádně přitvrzen a snížen o 15 mm.
To co se skrývá v útrobách tohoto rychlého drobečka je technická lahůdka. Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1184 kg disponuje výkonem 180 koňských sil z jednotky 1,4 TSI. Aby toho nebylo málo, tak tato síla je hnána na přední nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V přenosu kroutícího momentu vypomáhá diferenciál XDS.
V interiéru dominují sportovní dole zploštělý volant s pádly řazení, volič převodovky DSG, červené podsvícení přístrojů a v duchu tradice kostkovaný motiv čalounění.
Na závěr to co vás bude nejvíce zajímat - maximální rychlost asi 220 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Odhadovaná prodejní cena 520 tisíc Kč.
VW Polo GTI - rychlý drobek
Volkswagen předvede v Ženevě pokračovatele řady Polo GTI. Ten naváže na předchozí modely Polo GTI a G40. Tentokrát se pod kapotou neobjeví silná šestnáctistovka, nýbrž v duchu downsizingu použil VW jednotku 1,4 TSI.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Češi si na MS vychutnali Dány. Porazili je 7:4
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?