Novinka se dotkne hned tří motorizací tohoto manažerského sedanu. Půjde o C180 KOMPRESSOR, C200 CDI a C350 CGI, které dostanou balíček úsporných opatření.
Nejúspornější je přirozeně modře efektivní C200 CDi o výkonu 136 koní, které dosáhne spotřeby pouhých 5,1 litru dieselu. To znamená zlepšení o 12% (0,6 litru) oproti sérii.
Základní BlueEFFICIENCY C180 KOMPRESSOR dosáhne po úpravě spotřeby 6,5 litru/100 km, což je taktéž zlepšení o 12% a 0,9 litru.
Nejsilnější upravná verze, C350 CGI, dostala přímý vstřik benzínu a úspora činí 10%, Přesnou hodnotu Mercedes nezveřejnil, ale vzhledem k tomu, že standardní C350 má spotřebu 10 l/100km, lze očekávat, že u modré verze spotřeba klesne přesně o litr.
Inženýrům se podařilo z vozu dostat 2-3 desítky kilogramů hmotnosti a to díky plastovým oknům, lehčím kolům a dalším malým změnám. Palivo se spoří i v elektrických zařízeních, která lépe využívají zbytkovou energii.
Další změny jsou klasické, pneumatiky s nižším odporem, vylepšená aerodynamika a snížení vozu o 15 mm.
Já se opět jen na konci ptám, proč to nejde udělat v sérii a pro všechny modely?
Mercedes Benz přiveze do Ženevy úsporné C
I Mercedes pracuje na zefektivnění provozu svých modelů. Do Ženevy nám přijede ukázat co se mu podařilo udělat s novou třídou C. Ekologický program s názvem BlueEFFICIENCY u Mercedesu právě teď začíná.