Škoda se ve své novodobé historii snažila vždy nabídnout za cenu vozu něco trochu navíc. V Superbu čekejme věci, které v této třídě nejsou běžné. O co třeba půjde?
O unikátním patentovaném systému otevírání dveří jsme již psali. Jak bude celý systém fungovat? Stačí zmřčknout tlačítko na pátých dveřích, elektromotorky zavrčí a za pár sekund je vše hotovo. Ze sedanu je liftback, z liftbacku sedan. Konec celé operace bude signalizován probliknutím třetího brzdového světla. V podstatě tak můžete celou dobu jezdit jenom s liftbackem, aniž byste si všimli, že máte sedan a naopak. Podívejte se na fotky, na kterých vše dobře uvidíte.
Škoda zapracovala i na interiéru. Oproti staré verzi není tak nudný a měl by být z lepších materiálů. Na výběr bude hned z pěti různých volantů tří- i čtyřramenných, normálních i multifunkčních.
Nad přístrojovou deskou je difuzní LED osvětlení interiéru, prosvětleny jsou například i kličky dveří.
Kufr nového Superbu dostane elektromotorické ovládání. Zatímco většina konkurence má kufr elektricky ovládaný celý, jsem rád, že Škoda zvolila tento způsob, elektrické ovládání je dle mého příliš pomalé.
Tři výbavy budou do začátku symbolizovat Superb, půjde o základní Comfort, střední Ambition a nejvyšší Elegance. Několik úrovní bude také interiéru. Čekejte například názvy Emory či Glamour.
Superb bude dostupný v těchto barvách:
Rosso Brunello metallic
Platin Grey metallic
Anthracite Grey metallic
Cappuccino Beige metallic
Mocca Brown metallic
Black Magic pearl effect
Candy White uni
Brilliant Silver metallic
Satin Grey metallic
Pacific Blue uni
Storm Blue metallic
Amazonian Green metallic
Individualizace bude zaručena Styling kitem, který obsahuje lepší přední nárazník, difuzor a spoiler na pátých dveřích. K dispozici jsou navíc troje příplatková litá kola.
V nabídce budou dva typy kimatizace. Základní bude poautomatická klmatizace Climatic, vyšším stupněm bude dvouzónová automatická klimatizace Climatronic.
Čtyři rádia nabídne nový Superb. Základní bude Swing s přehrávačem CD a napojením na changer s mp3 a wma. Výkon - 4x20 W
Vyšší Bolero bude vypadat stejně jako navigace Colombus, nebude zde však GPS modul. Dostanete však velký dotykový displej, CD changer a čtečku SD karet.
Nad Bolerem bude nižší navigace Amundsen. Ten nenabídne integrovaný CD changer, jen možnost jeho napojení. Přehrává však mp3. Dotykový displej má jen 5 palců.
Vrcholem bude navigace Colombus s 30GB pevným diskem, changerem na 6 CD a 6,5 palcovým dotykový diplejem.
V posledních třech možnostech si můžete připlatit za Sound system s deseti reproduktory. Samozřejmostí bude možnost napojení na externí mp3 nebo ipod.
V základní výbavě Comfort nebude chybět Jumbo box mezi předními sedadly s ukazatelelem času a vnější teploty pro zadní sedadla a klimatizace. Anglický katalog ukazuje i vyšší rádio, s tím však u nás nelze počítat. Standardem však budou ocelová 16 palcová kola. Interiér bude černý Ray s dekorem Stromboli.
Střední výbava Ambition bude mít lepší interiér Rubicon s imitací kovu Mirage. Černý interiér bude osvěžen světlými prvky. Volant bude tříramenný, kožený. Na přání bude možno vůz dovybavit i o interiér Emory, tedy o čalounění Alcantrou, a o interiér Glamour, tedy o kožené čalounění. Podobně bude možné získat i obložení imitací dřeva. Standardem budou šestnáctipalcová litá kola.
Nejlépe bude samozřejmě vypadat Elegance. Ta nabídne luxusní kombinace tmavého i světlého interiéru, obložení je imitací dřeva. Na přání se bude nabízet alcantra nebo kožené čalounění, popřípadě obložní imitací kovu. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola. Lepší potom budou i sedadla, která nabídnou více komfortu i držení v zatáčkách.
Škoda z nějakého důvodu zatím nezveřejnila data nejsilnějšího motoru 3,6 FSI, podívejme se ale na čísla charakterizující slabší motorzace.
Motor 1,4 TSi nabídne výkon 92 kW (125 koní) při 5000 otáčkách a točivý moment 200 Nm v rozpětí 1500-4000 ot/min. Díky tom vyvine maximální rychlost 201 km/h a na stovku zrychlí za 10,5 sekundy. Nabídne přitom slušnou spotřebu 6,6 litru v kombinaci, 8,6 a 5,5 litru platí pro městský a mimoměstský provoz. Emise jsou 157 g CO2/km. Standardem bude šestistupńový manuál, přičemž hmotnost bude 1425 kilo. Naložit bude možné 620 kg.
Silnější 1,8 TSI nabídne svých 118 kW (160 koní) při 5000-6200 ot/min (v případě automatu 5500-6500 ot/min) a točivý moment 250 Nm při 1500-4200 ot/min (automat 1800-4500 ot/min). Hodnota maximální rychlosti 220 km/h platí pro DSG i manuál, zato zrychení 0-100 je s automatem o destinu rychlejší, trvá 8,5 s. Průměrná spotřeba je 7,6 litru/100 km s oběma převodovkami, město bude stát nádrž každých 100 km 10,4 litrů benzínu a mimo město si vůz řekne o šest litrů. V případě použití automatu spadne městská hodnota na 10 litrů a mimoměstská si naopak o desetinu pohorší. Emise oxidu uhličitého budou v obou případech 180 g/km. Hmotnost je 1454-1471 kilo. Připomeňme, že automatická převodovka DSG bude mít sedm stupňů, manuál šest.
Podívejme se k dieselům. Zde bude dělat základ 1,9 TDI, který bude k dispozici s i bez filtru pevných částic. Výkon bude 77 kW, tedy 105 koní při 4000 ot/min, točivý moment 250 Nm při 1900 ot/min. Výkon dotáhne vůz na maximální rychlost 190 km/h a na stovku zrychlí za 12,5 sekundy. Dominantou vozu bude úspornost, neboť kombinovaná spotřeba bude jen 5,7 litru, městská 7,3 a mimoměstská 4,8 litru. 151 gramů, to je hodnota emisí CO2. Hmotnost bude téměř stejná jako u 1,8 TSI - 1456 kilo. Tento motor bude jediný, který bude nabízen jen s pětistupňovou převodovkou.
Od této verze bude odvozen úsporný Greelnline.
Dieselový střed bude tvořit 2,0 TDI o výkonu 103 kW, tedy 140 koní. Standardem bude filtr pevných částic. Zatímco výkon je dosahován při 4000 ot/min, točivý moment 320 Nm je dosažen mezi 1800-2500 ot/min. Maximální rychlost bude s manuálem 207, s DSG 205 km/h, zrychlení 0-100 za 10,2 sekundy. Spotřeba v kombinovaném režimu bude 5,9 litru/100 km, ve městském režimu vzroste na 7,5 litru a mimo město klesne na 5 rovných. Zvolí-li zákazník převodovku DSG, spotřeba vzroste na kombinovaných 6,8 litru, městských 8,9 a mimoměstských 5,5. Motor vypustí 155 gramů CO2/km u manuálu a 177 gramů CO2/km u DSG. Jak DSG, tak i manuál budou šestikvalty, hmotnost bude 1490 kg s manuálem, 1512 kg s automatem.
Vrcholem naftožroutů se stane 2,0 TDI o výkonu 125 kW. Jako jediný diesel bude mít technologii Common-rail. 170 koní bude dosahováno v 4200 ot/min, krouťák 350 Nm mezi 1750-2500 ot/min, Podobně jako slabší motory, i tento bude v nabídce s automatem DSG. Maximální rychlost tohoto vozu bude 222 km/h, popřípadě o dva méně u DSG. Zrychlení 0-100 se odehraje během 8,8 sekundy, opět o dvě desetinky se to liší u DSG. Spotřeba manuálu je 6 litrů v kombinaci, mimo město jen 4,6, ve městě 7,8 litru. U DSG se o 0,7 litru zhorší kombinovaná spotřeba. Emise u manálu jsou 159 gramů, resp. 169 gramů u DSG. Hmotnost se od slabší verze téměř neliší, činí 1498, popř. 1515 kilo.
Nové fotky Škody Superb + vychytávky
Článek stále AKTUALIZUJEME, nejaktuánější informace: Nový Superb dostane pod svoji kapotu několik zajímavostí. Společně se sadou nových fotografieií právě přinášíme nejnovější informace o Škodě Superb. jak vypadá interiér a další detaily, to uvdíte v článku a obsáhlé fotogalerii.