Nový Citroen C5 se představuje

C5 | foto: Citroën

Nepřekvapí, nešokuje, přesto se líbí. Tak bych vystihl své první dojmy z prvníchoficiálních fotografií nového Citroenu C5.

Podobně jako největší konkurent ze země galského kohouta, Renault, i Citroen si pro tento rok připravil představení vozu vyšší střední třídy. A právě srovnání těchto dvou automobilek je velmi na místě, oba vozy jsou si poměrně dost podobné.

Citroen hned na počátku představuje hned dvě karoserie své novinky. Tou první je sedan. Jeho rozměry jsou 4,78 (délka) x 1,86 (šířka) x 1,45 (výška) metru, rozvor se pohybuje na skvělé hodnotě 2,82 metru. Kombi je o 5 centimetrů delší a 3 vyšší.

Design jistě nejlépe posoudíte sami, můžete nejen o něm diskutovat v našem novém diskuzním fóru zde. Pojďme tedy na něco technických údajů.

Pod kapotou najdeme tři benzínové motory a čtyři diesely. Vše začíná na 1,8 se 127 koňmi, pokračuje přes dvoulitr 143 koní a na vrcholu se skrývá třílitrový šestiválec a jeho 215 koní.

1,6 HDi bude dieselovým základem, jeho výkon je 110 koní, dvoulitr HDi dosáhne výkonu 136 koní, 2,2 HDi 173 koní a na vrcholu bude stát 2,7 HDi se svými 208 koňmi.

Bohužel, Citroen se rozhodl hrát více na sportovní notu řidiče. Mimo tradičního hydropneumatického odpružení Hydractive ve své nejnovější generaci nabídne i klasické odpružení, které by mělo nabídnout více sportovních zážitků. Doufejme, že s tím nezmizí i jeden z posledních komfortních křižníků této třídy, který je schopen nést se nad silnicí takovým způsobem, že posádka nepozná je-li pod ní silnice, kamení, beton či skála.

V interiéru nalezneme nový volant, který je po vzoru jiných Citroenů s pevným středem. Citroen slibuje sportovnější pozici za volantem s výrazněji tvarovanými sedačkami (opět odklon od maximálního komfortu), novou generaci navigace a velmi zajímavý interiér.

Velké úsilí bylo vynaloženo na potlačení okolního hluku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy