Volkswagen již avizoval, že jeho modely R budou tím sportovnějším z toho, co lze od této značky koupit. Označení R se nevyhnulo ani největšímu z nabídky SUV, Touaregu.
Pod kapotou zůstal osvědčený vidlicový desetiválec TDI, svého času nejsilnější diesel v osobních vozech. Původní výkon 313 koní a 750 Nm byl řádně zvýšen až na konečnou hodnotu 350 koní a neskutečných 850 Nm. Rychlé SUV tak bude mít opravdové ambice na titul trhače silnic.
Zrychlení z nuly na 100 se díky tomu pohybuje na hodnotě 6,7 sekundy, maximální rychlost je na hodnotě 235 km/h.
Vše podporuje i řada kosmetických změn jakými jsou nové nárazníky a nástavce prahů. V interiéru najdeme kožená sedadla se sportovnějším tvarováním a když vše doplní kola o průměru 21 palců, je jasné, že o terénu zde nemůže být žádná řeč.
Ve skutečnosti však není R50 nejrychlejším modelem. Před nedávnem byla postavena edice Sport, která disponovala pod kapotou dvanáctiválcem, který dokázal zrychlení 0-100 stlačit pod 6 sekund.