Mitsubishi Lancer evo - 3, 2, 1... Start!

Lancer Evo X | foto: Mitsubishi Motors

Předevčírem jsme tu měli Subaru ve své nejvykonnější verzi, dnes přichází jeho největší soupeř. Mitsubishi Lancer evo a Subaru WRX STI od sebe snad ještě nikdy nebyli tak daleko. Kdo vyhraje a kdo odejde se svěšeným ocasem a pořádným výpraskem?

Mnozí se obávali, že při reinkarnaci do své desáté podoby zůstane modla rychlých řidičů nepříliš agresivně vypadající. Dnes však již můžeme říct jediné – agresivity bude stále dost na to, aby vám zaručila dokonale volný a průjezdný pravý pruh.

Design vychází ze sériového Lanceru sedan. Přidané nasávací otvory, ve kterých prosvítá chladič, a černá barva v předním nárazníku zajistí spolu s negativně zkosenou přídí dostatek brutality ve výrazu. Již méně nápadně působí přístup vzduchu k mezichladiči, který je umístěn na kapotě.

Boční silueta je jasně dána zamračeným pohledem přídě, kromě výdechů horkého vzduchu za předními koly však jde o klasický sedan. Zaujme jen klasické „žehlící prkno“ na zádi.

Záď je oproti předku téměř zklamání. Ačkoliv se jedná o část, kterou bude většina z nás vídat nejčastěji, designéři se příliš neodvázali, krom obřího křídla a dvojice velkých koncovek výfuku zde není nic, co by působilo opravdu dominantně a testosteronově.

Testosteronem však překypuje motor. 295 koní výkonu z dvoulitru, to je slušný výsledek. 407 Nm polechtá asfalt velmi slušným způsobem, ale neodpustím si jednu poznámku – pokud se naše couloirové informace ukážou býti správnými, Subaru bude mít přes 300 koní a 450 Nm. Jak to bude ve skutečnosti, jak dopadnou první přímé souboje a jak si s rozdíly poradí marketingová oddělení jednotlivých značek, na to si budeme muset počkat alespoň do autosalonu v Tokiu.

Mitsubishi nasadí i novou dvouspojkovou převodovku SST a o další píď vylepšený pohon všech kol, více o obou systémech najdete zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy