Honda Civic GX spaluje zemní plyn

Civic GX | foto: Honda Motor

Nová Honda Civic GX představuje převratný krok v nabídce Hondy, protože jde o první vůz této automobilky, který je poháněn CNG, tedy zmením plynem. Jde o atraktivní alternativu k hebridům a jiným ekologicky příznivým vozům.

V některých zemích nabídne tento model výhodu daňových úlev, snížení nákladů na provoz díky výrazně levnějšímu palivu a v neposlední řadě nižší (takřka nulové) emise. Model Civic GX vychází z verze Honda Civic sedan, jejíž motor byl uzpůsoben  na spalování zemního plynu.

Honda Civic GX splňuje nejpřísnější americké emisní normy, ale bohužel je možné ji zatím individuálně objednat jen v amerických státech Kalifornie a New York. Lépe jsou na tom firemní zákazníci, kteří by měli mít možnost objednat tento model celosvětově prostřednictvím svého dealera vozů Honda. Samozřejmě, v České republice s velmi řídkou sítí čerpacích stanic CNG je pořízení takového vozu k reálnému provozování prozatím asi pouhou utopií.

V rámci modelového roku 2008 dostal Civic nově audiovstup AUX a v nabídce se objevila nová černá barva s perleťovým efektem Nighthawk Black Pearl.

Zemní plyn je ekologické palivo, jehož používáním se (ve srovnání s odpovídajícím benzinovým motorem) o 75 procent snižují emise oxidů dusíku.

Pod kapotou vozu se skrývá čtyřválec i-VTEC o objemu 1,8 litru, který dává maximální výkon 113 koní v 6300 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 150 Nm je k dispozici ve 4300 otáčkách. Honda Civic GX má ve městě spotřebu 9,8 l/100km, mimo měso klesne spotřeba na 6,5 l/100km. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou. Palivová nádrž pojme až 30 litrů zkapalněného zemního plynu (přetlak 3600 psi), takže dojezd vozu je 320-360 kilometrů.

Z vnějšku se Civic GX od běžného Civicu nijak neliší. Využívá stejně tuhé struktury karoserie, stejného podvozku a stejné zůstávají i vnější linie.

Standardně je vysoká také bezpečnost vozu; ve výbavě je mnoho bezpečnostních technologií: přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS, EBD, předepínače předních pásů a omezovači tahu a dokonce i kapota vozu je navržena tak, aby se minimalizovalo riziko zranění chodců při havárii. Standardně jsou také ve voze připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů a světla pro denní svícení.

Vůz je standardně vybaven ocelovými koly o průměru 15 palců s velkoplošnými kryty a pneumatikami 195/65R15. Dále v něm najdeme klimatizaci, tempomat, elektrická okna, dálkově ovládané centrální zamykání, audiosystém se dvěma reproduktory o výkonu 160 wattů, CD přehrávačem se schopností přehrávání MP3 a WMA, multifunkční středovou konzolu s výklopnou loketní opěrkou a nastavitelným modrým podsvícením přístrojů.

Zdroj: Honda

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy