Nový diesel pro BMW X5

X5 | foto: BMW Group

Zcela nový řadový šestiválcový dieselový motor, vybavený technologií dvojitého přeplňování, jakož i rozsáhlá vylepšení, snižující spotřebu paliva doposud nabízených motorů - to jsou asi nejzásadnější změny, kterých se BMW X5 dočká v provedení modelového roku 2008.

Nový dieselový motor bude dávat maximální výkon 210 kW/286 koní a nejvyšší točivý moment bude vrcholit na hodnotě 580 Nm. Díky tomu bude BMW X5 3.0sd disponovat nejen patřičným zrychlením a odpovídajícími dynamickými vlastnostmi, ale současně bude dosahovat přijatelné spotřeby nafty - v kombinovaném cyklu dosáhne spotřeba 8,2 litru na 100 kilometrů.

Podobných poměrů jízdní dynamiky a spotřeby paliva budou dosahovat i další motorizace BMW X5, a o díky strategii, nazvané EfficientDynamics. Tato vylepšení se projeví na zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí o 4 - 7 procent, při zachování stávajících výkonových parametrů.

Nový řadový šestiválcový diesel pod kapotou BMW X5 3.0sd bude vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, díky níž bude nejen patřičně výkonný, lae zároveň také velmi úsporný. Nejvyšší výkon 210 kW/286 koní bude k dispozici ve 4400 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu 580 Nm pak bude dosahováno v 1750 otáčkách. BMW X5 3.0sd díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 7,0 sekundy, přičemž kombinovaná spotřeba vozu bude 8,2 l/100 km. Dojezd BMW X5 3.0sd tak bude až  1035 kilometrů.

Všechna BMW X5 v provedení modelového roku 2008 získají mnoho vylepšení, směřujících ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí škodlivin. Použit bude například systém využití energie při brzdění Brake Energy Regeneration. Další úspory paliva bude dosaženo odpojováním řemenem poháněného kompresoru klimatizace v případě, že je klimatizace vypnuta.

Pneumatiky budou mít snížený valivý odpor, vodní pumpa se bude také zapojovat jen v případě potřeby, dalších úspor bude dosaženo optimalizacemi na systému pohonu všech kol a na posilovači řízení. Všechny vozy navíc dostanou vylepšený aerodynamický balíček, jehož součástí budou automaticky otevírané a uzavírané chladicí klapky, což v určitých situacích sníží odpor vzduchu.

Co se týká úspory paliva, dosáhne nově BMW X5 4.8i s benzinovým osmiválcem o výkonu 261 kW/355 koní o 4 procenta nižší spotřeby - v kombinovaném cyklu to znamená 12,0 l/100 km. U řadového benzinového šestiválce BMW X5 3.0si o výkonu 200 kW/272 koní bude nově spotřeba činit 10,2 l/100 km, což znamená úsporu 6 procent. A konečně u stávajícího řadového dieselového šestiválce BMW X5 3.0d o výkonu 173 kW/235 koní se sníží kombinovaná spotřeba na 8,1 l/100 km, což proti modelovému roku 2007 znamená úsporu 7 procent.

Zdroj: BMW

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy