"Uvedením modelu Ford Kuga dostojíme našim slibům, které jsme dali na pařížském autosalonu v roce 2006: vyvinout nový stylový model, který by vycházel ze studie konceptu Ford iosis X, a to v době necelých dvou let.", říká John Fleming, Prezident a CEO společnosti Ford of Europe.
Evropský designový tým Ford při návrhu modelu Fork Kuga použil vzrušující 'kinetický design', který z tvarů karoserie tohoto nového kompaktního SUV s pohonem všech kol doslova čiší.
Martin Smith, výkonný ředitel Ford of Europe pro design, k tomu podotýká: "Zjistili jsme, že zákazníci, kterým jde o image, hledají právě takovýto typ vozu - automobil, který zosobňuje individualitu majitele a přitom nabízí působivé schopnosti při cestách nejen na silnici, ale i v terénu. Model Kuga se bude od jiných SUV s pohonem všech kol odlišovat tím, že nabídne mnohem působivější vizuální vjem při pohledu na vůz, a to díky 'kinetickému designu'. Současně bude poskytovat cestujícím kvalitu cestování zcela srovnatelnou s modely Ford Focus, S-MAX nebo novým modelem Mondeo - přesně tak, jak naši zákazníci právem očekávají".
Tým návrhářů Fordu tak nyní zvěřejňuje první oficiální stylingový skeč tohoto nového modelu.
"Ford Kuga nabízí dobrodružství a nezaměnitelný design, což jsme se snažili na prvním oficiálně zveřejněném skeči zdůraznit", říká Stefan Lamm, vedoucí designér Fordu pro vnejší tvary vozů. "Věříme, že na trhu je místo pro atletičtější a charismatičtější automobil, který nezapadná do šedi běžných vozů SUV. K tomu nás opravňuje úspěch vozu Ford S-MAX, který také rozčeřil stojaté vody v segmentu vozů MPV."
Nový Ford Kuga se dostane do výroby na začátku roku 2008 a bude vyráběn v továrně Fordu v městečku Saarlouis v Německu. V průběhu jara 2008 bude pak postupně uveden na všechny evropské trhy.
Závěrečné slovo patří opět Johnu Flemingovi: "Jsem vskutku nadšen skutečností, že Ford Kuga rozšíří portfolio námi nabízených modelů na evropských trzích. Ford Kuga totiž představuje pokračování v úsilí o plnění slibu, že se nově navrhované vozy budou vyznačovat působivými tvary, vyjadřujícími emoce. Každý vůz by měl vzbudit zájem o značku Ford a očekáváme, že se nám podaří pro modrý ovál získat ještě více spokojených zákazníků."
Zdroj: Ford Motor Company