BMW M3 – rychle a oficiálně /+tapety/

BMW | foto: BMW Group

Předchozí generace „em trojky“ se stala legendou podobně jako její předchůdci. I u nové trojky se počítá s verzí, kterou vyladila divize M. Tady je a to oficiálně. Přidány tepety na plochu!

Před chvílí jsem dopsal článek o Mercedesu C63 AMG. Když jsem článek uložil, v mailu se mi nacházela nová tisková zpráva, tentokrát od BMW. Týká se nové M3, tak se na ni pojďme podívat.

Nadcházející M3 je již čtvrtou generací. Je nejrychlejší, nejsilnější a technicky nejvyspělejší, prostě tak, jak se to v současném automobilovém světě sluší a patří.

V srdci vozu, pod přední kapotou, se nachází atmosferický vidlicový osmiválec o objemu 3999 cm3. Ten ze sebe dokáže dostat 420 koní (309 kW), což znamená úžasný poměr 105 koní výkonu na litr objemu. Točivý moment vrcholí na 400 Nm při 3900 otáčkách za minutu, jenže celých 85% momentu je k dispozici v rozsahu 6500 otáček, což vzhledem k omezovači nastavenému na 8400 otáček znamená jediné – motor výborně potáhne v celém otáčkovém spektru.

Tyto výkony katapultují vůz na stovku za 4,8 sekundy a jen omezovač na tradičních 250 km/h ho zastaví v akceleraci. Navíc se BMW chlubí tím, že i při takovýchto výkonech je možné spotřebu stlačit až k 12 litrům na 100 km.

Podobně jako Mercedes, i BMW udává svůj motor za klenot. Je vyráběn v motorárně, kde se montují i motory pro BMW Sauber F1 Team a je vyroben se speciální slitiny hliníku, která je jak pevná, tak i velmi lehká. Dokládá to i srovnáním s řadovým šestiválcem v minulém BMW, tento je totiž o celých 15 kg lehčí

Navíc je vybaven variabilním časováním ventilů double-VANOS, což umožňuje jak zlepšit chování motoru, tak i eliminovat ztráty, tím zvýšit výkon a zároveň i snížit spotřebu. Samozřejmostí je i M diferenciál, ke kterému se dostává síla přes šestistupňovou manuální převodovku. Podle zatím neoficiálních informací nebude nabízeno tradiční SMG, ale dvouspojková převodovka typu DSG.

Navíc i M3 se přidává ke strategii EfficientDynamics, vůz je tedy schopen zachytávat část ztrátové energie při brzdění.

Lehce byl modifikován i design. Nárazníky jsou typicky M a na kapotě přibyla boule. Ta vypadá zvláště dobře a dodává vozu na agresivitě

Zatím byla představena jen verze kupé, očekává se však, že časem dojde nejen na kabriolet, ale i na sedan a kombi. A na dovolené budeme „na to tata“

 

  nové BMW M3 souč.BMW M3 Audi RS4 Mercedes C63 AMG
Motor V8 R6 V8 V8
Objem (cm3) 3999 3246 4163
6208
Výkon (koní / kW) 420 / 309 343 / 252 420 / 309 457 / 336
Toč. moment 400 365 430 600
Zrychlení 0-100 4,8 5,2 4,9 4,5
Max rychlost 250 250 250 250
Poháněná náprava zadní zadní obě zadní

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy