Informaci přinesly Hospodářské noviny, které se dnes věnovaly mimo jiné i tématu nenaplněných představ před devíti roky oslavované fůze dvou ohromných automobilek. Hans-Richard Schmitz ze společnosti pro ochranu akcionářů (DSW) byl pro agenturu DPA hodně kritický a americkou automobilku přirovnal k mlýnskému kameni na krku koncernu, který ji rok co rok táhne dolů. Jediným řešením podle něj i dalších zastánců tohoto názoru je co nejrychlejší prodej.
Nejvyšší šéf DaimlerChrysler Dieter Zetsche hovořil před akcionáři zklamanými z poklesu ceny akcií o 30% o možném řešení, i když představit konkrétní varianty zatím nechtěl. Přestože prodej nepotvrdil, připustil tuto možnost za jednu ze zvažovaných. Američané přes nejasnou budoucnost nadále dramaticky redukují náklady a během dvou let by měli zrušit 13 000 pracovních míst a přehoupnout se do černých čísel.
Při takové zprávě se okamžitě objevují jména případných zájemců a skloňovány jsou finanční skupiny Blackstone a Cerberus, což ovšem odmítají zástupci koncernu i německé odborové organizace IG Metall. V případě těchto společností jde totiž především o prodej ziskových a rušení neziskových skupin. Větší šance se proto dávají kanadské výrobní společnosti Magna, jež by se snažila udržet výrobu a dokončit ozdravný proces.