Ford Fiesta XR4

Fusion Hydrogen 999 | foto: Ford Motor Company

Na mezinárodní motorshow v australském Melbourne byl představen nový model Ford Fiesta XR4, který by měl čeřit vody v segmentu hot hatchů. Ford Australia předvedl novou Fiestu XR4 na motorshow a oznámil začátek prodeje na začátek druhého pololetí tohoto roku.

Výkon a dynamické vlastnosti
O pohon nové Fiesty XR4 se stará speciálně upravená verze motoru Ford Duratec o objemu 2,0 litru se 16 ventily, která dává maximální výkon 110kW. Točivý moment vrcholí na hodnotě 190Nm. Unikátním doplňkem jsou podélné pruhy na karoserii, které zdůrazňují zlepšené dynamické vlastnosti modelu XR4.

S ohledem na použití výkonného a sportovního motoru Duratec byl poupraven i chválený podvozek Fiesty, který tak u modelu XR4 nabízí špičkovou ovladatelnost a vynikající držení jízdní stopy. Použity jsou tužší zadní náprava, silnější pružiny a tužší tlumiče. Strmější je i převod řízení a zlepšena byla také výkonnost brzdového systému, který disponuje rozměrnějšími a ventilovanými předními kotouči. Kotoučové brzdy jsou použity také na zadní nápravě.

Motor Duratec je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni a ultrakrátkými řadicími dráhami, umožňujícími super-rychlé a přesné změny převodových stupňů.

Interiér
Uvnitř modelu XR4 najdeme unikátní sportovní sedačky, potažené černou kůží s červenou nebo modrou látkou ve střední části a dále prvky jako kůží potažený tříramenný volant s hliníkovým prostředním paprskem, unikátní, kůží potaženou hlavici řadicí páky s hliníkovou plaketou, červenou grafiku přístrojů, sportovní pedály a koberečky s logem XR4.

Bezpečnost
Bezpečnostní specifikace nové Fiesty XR4 respektují dynamické vlastnosti vozu a zahrnují airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy.
Řidiči pomáhají systémy dynamické kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a nouzového brzdového asistenta EBA, doplněné protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD. Vůz je vybaven kotoučovými brzdami vepředu i vzadu. Dále vůz disponuje sportovním podvozkem, pasivní systémem, zabraňujícím odcizení vozidla a dálkově ovládaným centrálním zamykáním.

Foto: Ford Motor Company

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy