Opel Astra 2007: Vyšší hodnoty, zajímavé ceny

Astra | foto: Opel Media

Do roku 2007 „vjíždí“ Opel Astra, mimořádně populární modelová řada německé automobilky, s modernizovaným designem, novými motory a – především – s výhodnějšími cenami!

Atraktivní třídveřový model Astra GTC Essentia totiž „startuje“ už na ceně 339 900 Kč, což představuje snížení ceny proti předchozí verzi o výrazných 33 000 Kč. Do výbavy Astry GTC Essentia, která je poháněná vitálním zážehovým motorem 1.4 TWINPORT ECOTEC, přitom patří mj. ABS, centrální zamykání, elektrické ovládání oken dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kola 16“... Všechny ostatní motorické verze Astra GTC Essentia (zážehové motory 1.6/85 kW, 1.8/103 kW, vznětové motory 1.3 CDTI/66 kW, 1.7 CDTI/74 kW, 1.7 CDTI/81 kW, 1.9 CDTI/88 kW) lákají cenou o 13 000 Kč nižší, přičemž tato nabídka se vztahuje nejenom na třídveřové modely GTC, ale i pětidveřové hatchbacky a prostorná kombi Astra Caravan.

Mimořádně zajímavý z pohledu racionálních zákazníků je také akční model Astra Elegance, který si za výhodou cenu přiváží mimořádně hodnotnou výbavu – kromě prvků, standardně dodávaných do modelů Astra Enjoy (jako Essentia a navíc mj. klimatizace, autorádio s CD přehrávačem...) má Astra Elegance navíc např. litá kola 16“, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu nebo světla do mlhy. Astra Elegance je k dispozici v pětidveřovém provedení a jako kombi Caravan, zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů 1.4 TWINPORT ECOTEC/66 kW (90 k) a 1.6 ECOTEC/85 kW (115 k) nebo turbodieselů 1.7 CDTI/74 kW (100 k) a 1.7 CDTI/81 kW (110 k).

Cena pětidveřové Astry Elegance začíná na 399 900 Kč, což při započtení ceníkových cen její výbavy představuje zvýhodnění o celých 113 900 Kč!

Pokračovatel bestselleru
Téměř 1,3 milionu prodaných vozů Opel Astra od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu je nyní na tuzemském trhu k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.

V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a moderní turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI.

1.6 ECOTEC/85 kW
Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k vyniká v porovnání s předchozím agregátem o výkonu 77 kW/105 k pružností a vyváženým chodem. I přes zvýšení výkonu má nový agregát nižší spotřebu – v průměru si řekne jen o 6,5 l benzinu na 100 km. Točivý moment vrcholí na hodnotě 155 Nm a je k dispozici v poměrně širokém rozmezí otáček. S novým motorem 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k Astra GTC zrychluje z klidu na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h.

Hlavní technologickou lahůdkou nového šestnáctiventilového motoru 1.6 ECOTEC/85 kW je systém proměnného časování ventilů natáčením vačkových hřídelů „cam-phase“. Díky natáčení vačkového hřídele sacích i výfukových ventilů pracuje motor za každého zatížení a v každé jízdní situaci v optimálním režimu.

1.6 Turbo ECOTEC/132 kW
Pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o vysokém výkonu 132 kW/180 k, který je překvapivě střídmý – jeho průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km. Astra GTC poháněná motorem 1.6 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,2 s, její maximální rychlost činí 223 km/h.

Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru vrcholí na hodnotě 230 Nm a je k dispozici v rozmezí otáček 1980 až 5500 ot/min. To je ve spojení se standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovkou klíčem ke skvělé jízdní dynamice. Sofistikovaným prvkem nového motoru je elektronicky řízené turbodmychadlo s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku (overboost) – to umožňuje časově omezené zvýšení točivého momentu až na 266 Nm.

1.7 CDTI/81 kW
Pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla verze o výkonu 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový částicový filtr.

V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150. Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.

5 hvězdiček za bezpečnost
Opel Astra se řadí na samou špičku i svojí bezpečností. V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů. 

Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček.


Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou
1) 2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC
2) Převodovky: AT = automatická, ET = automatizovaná Easytronic, MT = manuální, 4/5/6 = počet rychlostních stupňů
3) Údaje zatím nejsou k dispozici

Tisková zpráva Opel

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy