Sériový Passat BlueMotion: sto km za 5 litrů!

Plethore | foto: Volkswagen

Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru jen 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.

K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Světovou premiéru si Passat BlueMotion odbývá na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na český trh bude Passat BlueMotion uveden v průběhu léta.

S představením nového modelu Passat BlueMotion automobilka Volkswagen pokračuje v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů. První se pod značkou BlueMotion představilo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě ohromující poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.

Úsporný: Spotřeba 5,1 l/100 km
Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již tak velmi úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic. I přes tento úspěch si však agregát zachovává výborné dynamické parametry. Základním filozofií modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení.

Ekologický: Výrazné snížení emisí CO2
Zároveň se snížením spotřeby se konstruktérům podařilo snížit obsah emisí o 15 g/km u limuzíny a 19 g/km u verze Variant na výsledné hodnoty 136 g/km a 137 g/km pro Variant. Tyto vynikající hodnoty potvrzují inovativní potenciál motorů Volkswagen TDI.

Rychlý: Jako vedlejší efekt zvýšení rychlosti o 5 km/h
Vynikající parametry spotřeby a emisí nové verze Passatu jsou tím působivější, že se svou délkou 4,77 m patří mezi největší vozy své třídy. To však má i příznivý vedlejší účinek - díky aerodynamickým úpravám a delším převodům vzrostla maximální rychlost vozu o 5 km/h.
Limuzína Passat BlueMotion dosahuje maximální rychlosti 193 km/h, provedení Variant 190 km/h.

Ekonomický: Passat BlueMotion snižuje celkové náklady
Passat BlueMotion je nejen ohleduplný k životnímu prostředí a energetickým zdrojům, ale šetří i kapsu svého majitele. Díky jeho nízké spotřebě činí náklady na palivo při průměrné roční ujeté vzdálenosti 15 000 kilometrů jen necelých 1700 Kč za měsíc a řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic za rok! Další příjemnou stránkou je to, že obě karosářské varianty mají s plnou nádrží paliva dojezd plných 1350 kilometrů.

Aerodynamický: Dokonalé tvarování snižuje odpor vzduchu
Vynikajících parametrů spotřeby paliva a obsahu emisí CO2 konstruktéři dosáhli dalším zdokonalením podvozku, pohonu a karoserie vozu. Příkladem z oblasti aerodynamiky může být úprava tvaru mřížky chladiče a opatření karoserie aerodynamickými lemy. Těmito úpravami se snížil celkový odpor vzduchu daný součinem čelní plochy a součinitele odporu vzduchu (cw x A) u klasické limuzíny o 12,2 procenta na hodnotu 0,617 a o 12,5 procent na hodnotu 0,629 u verze Variant.

Snížený: Odpor vzduchu redukuje i snížení podvozku
Řada zdokonalení bylo provedena také na podvozku. Pozorný pohled na exteriér vozu prozrazuje, že Passat BlueMotion "sedí" v podbězích kol poněkud níž než základní verze. Je to opravdu tak: vepředu byla jeho světlost pro dosažení lepší aerodynamiky snížena o 15 milimetrů a vzadu o osm milimetrů. Maximálního snížení valivého odporu bylo dosaženo použitím high-tech nízkoodporových pneumatik s rozměrem 205/55 R16 91H jejichž tlak při částečném zatížení byl zvýšen o 0,4 baru.

Inovativní: Motor pomáhá řidiči při optimálním řazení stupňů
Jednotka 1.9 TDI pro verzi Passat BlueMotion dává výkon 77 kW (105 k) při otáčkách 4000 min-1 a maximální točivý moment 250 Nm dosahuje už od 1900 otáček. Neobvykle vysoké efektivnosti využití paliva dosáhli konstruktéři u tohoto přeplňovaného vznětového čtyřválce s přímým vstřikováním paliva vyladěním celé řady parametrů. Úpravy softwaru řídicí jednotky motoru jim dovolily mezi jiným i snížit volnoběžné otáčky. Řídicí jednotka TDI motoru také dokáže předávat doporučení k zařazení převodového stupně na obrazovku "multifunkčního ukazatele Plus". Na něm si pak může řidič přečíst, který z pěti převodových stupňů je za daných podmínek optimální.

Program: BlueMotion znamená více než jen jméno vozu
V létě 2006 automobilka Volkswagen představila první vůz patřící pod novou značku BlueMotion, Polo BlueMotion. Jeho tříválcový motor TDI dává výkon 59 kW (80 k) při průměrné spotřebě pouhých 3,9 l/100 km a obsahu emisí CO2 103 g/km jízdy. Ale název BlueMotion se nevztahuje jen na modely vozů, nýbrž je spíše označením celé nové třídy. "Blue" (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A "motion" znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. BlueMotion se stává pečetí kvality, která vyniká vysokou ekonomičností bez nepříjemných dopadů na potěšení z jízdy.

Tisková zpráva Volkswagen

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy