Peugeot 407 SW také ve verzi SPORT XS

407SW | foto: Peugeot

Nevšední kombi Peugeot 407 SW bude již brzy nabízeno v nové úrovni výbavy Sport XS. Tato verze bude určena zákazníkům, kteří touží po výjimečném voze, který vystupuje ze zástupu svých konkurentů a přitom poslouží ke všestranné přepravě pasažérů i nákladu.

Peugeot 407 SW Sport XS navíc nabízí ještě rozsáhlejší výbavu, přičemž již stanadrdní model 407 SW hraje ve své třídě prim. Nový Peugeot 407 SW SPORT XS nabízí vynikající dieselový motor HDI o objemu 2,2 litru a nejvyšším výkonu 170 koní a pyšní se také stylovým provedením exteriéru.

Vůz je navržen tak, aby na první pohled zaujal oko pozorovatele. Model 407 SW Sport XS je, oproti již tak rozsáhlé výbavě verze Sport, vybaven 18" litými koly Soleil (která jsou ve výbavě Sport standardně nabízena pro šestiválce V6 HDi), spoilerem předního nárazníku, zadní střešním spoilerem, sportovní přední ochrannou mřížkou chladiče a dvojitou sportovní koncovkou výfuku.

Peugeot 407 SW Sport XS lze získat ve čtyřech metalických barvách - černé Onyx Black, stříbrné Aluminium, šedé Iron Grey nebo modré Halcyon Blue.
Uvnitř vozu je standardně použito polokožené čalounění Zino. Jako volitelnou výbavu lze zvolit celokožené čalounění interiéru, a to v černé barvě Mistral Black nebo v červené barvě Cerbere Red. Mezi příplatkovou výbavou figuruje také nový multimediální systém RT4.

Motor modelu 407 SW Sport XS, čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru, je evolucí motoru HDi 2.2 DW12 TED4. Nová verze motoru využívá nejnovějších technologií spalování nafty a kombinuje vynikající sílu motoru, jemný chod  a skvělou spotřebu. Motor je výsledkem čtvrté fáze spolupráce automobilek PSA Peugeot Citroen a Ford Motor Company, která započala v roce 1998.

Požadavek na získání špičkového výkonu dieselového motoru vyústil v potřebu sestrojení motoru s dvojitým přeplňováním, kdy obě turbodmychadla pracují částečně paralelně a částečně sekvenčně. Díky tomu se podařilo získat nejen vynikající maximální výkon motoru, ale současně i maximálně eliminovat nedostatky  typu turboefektu. Již v nízkých otáčkách tak motor má vysoký točivý moment a okamžitou reakci na pokyny od plynového pedálu. Celý princip spočívá v zapojení dvou turbodmychadel. Od volnoběžných otáček začíná pracovat nízkootáčkové turbodmychadlo, a zásobuje motor dostatkem vzduchu až do 2700 otáček. Pokrývá tedy rozsah nízkých a středních otáček a díky své velikosti je schopno pokrýt všechny požadavky motoru, aniž by docházelo k turboefektu. Při zvyšování otáček motoru se přidává druhé turbodmychadlo, ketré zásobuje motor dostatkem vzduchu ve středních a vysokých otáčkách. Nový motor HDi dosahuje maximálního výkonu 170 koní a s rezervou plní emisní předpisy Euro 4. Motor dosahuje maximálního točivého momentu 383 Nm v pouhých 1500 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou.

Technické údaje:
Jde o řadový čtyřválcový dieselový motor se 16 ventily (4 ventily na válec), který používá technologii přímého vstřiku paliva do válců a je vybaven dvěma turbodmychadly s pevnými lopatkami. Systém vstřikování pochází od firmy Bosch a využívá piezoelektrické vstřikovače, které vstřikují palivo do válců pod vysokým tlakem. Tlak paliva je vytvářen pumpou, která je poháněna od vačkového hřídele výfukových ventilů. V hlavě válců jsou dva vačkové hřídele, z nichž vačkový hřídel výfukových ventilů je poháněn řemenem a je možné měnit jeho časování.

Výkony a spotřeba paliva:
Maximální rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba ve městě: 6,8 l/100km
Spotřeba mimo město: 4,3 l/100km
Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100km

Foto: Peugeot

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy