Hewson Rocket, zůstalo jen u představ

i-Blue | foto: www.conceptcarz.com

POHLEDY DO HISTORIE; V rámci naší rubriky tentokrát zamíříme poměrně hluboko do minulosti. Naším cílem je prototyp vozu, jenž jeho objednatel nejen neprodával, ale ani ho nevlastnil.

Po skončení II. světové války v roce 1945 hledal William Hewson kam by investoval peníze vydělané v Pacifiku v průběhu konfliktu jeho společností Hewson Pacific Corporation. Zaujal ho rychle se rozvíjející automobilový průmysl a byl přesvědčen o tom, že nejvíce lze vydělat na vozech pro bohatou klientelu.

Obrátil se tedy na společnost Coachcraft, Ltd. založenou v roce 1940 Rudy Stosselem, Paul Erdosem a Burt Chalmersem. Jednalo se v podstatě o karosárnu, která oblékala tradiční šasi do karosérií netradičních tvarů a materiálů. Hlavními zákazníky společnosti sídlící v Hollywoodu byly filmové hvězdy, producenti a další úspěšné osobnosti.

Rudy Stossel navrhl skutečně nezvyklý vůz, jehož hlavním znakem byla aerodynamicky tvarovaná dozadu se zeštíhlující karosérie připomínající spíše motorový člun než automobil. Paul Erdos oblékl Hewson Rocket do svařených hliníkových panelů. Aerodynamický tvar nemělo nic rušit, zapuštěny byly speciální dotykové kliky na otvírání dveří, přední i zadní světlomety a jediným prvkem rušící čistou linii byly nárazníky a  přední sklo v subtilním rámu. Také kola byla kompletně zakryta a při prvním pohledu se zdálo, že jde o tříkolku. Ty však měly ještě do svého skutečného zrození čas a zadní náprava byla zúžena z důvodu čistě estetického a aerodynamického.

Také interiér byl navržen v duchu exteriéru bez zbytečně rušivých elementů. Řadící páka byla klasicky pod volantem a palubní deska v kůži nesla pouze jediný jeden kruhový ukazatel, kde byl implementován tachometr, ukazatel rychlosti, stavu baterie, nádrže a hodnot teploty vody a oleje.

O pohon zadních kol se  staral plochý osmiválec Ford umístěný před zadní nápravou prostřednictvím třístupňové manuální převodovky. Nejvyšší rychlost dvoumístného vozu byla 144 km/h.

Uvažovaná cena pro prodej byla při rozpočtech stanovena na 1000 USD, ale plány byla jedna věc a skutečnost věc druhá. V průběhu stavby a přípravy došly Hewsonovi finanční prostředky a exemplář dokončila Coachcraft, Ltd. na vlastní náklady s tím, že se stal následně lákadlem ve výloze společnosti. Prodán byl poprvé až v roce 1959 v dražbě obchodníkovi se starými vozy za 650 USD…

Foto: www.conceptcarz.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy