Předpověděla to podle agentury Reuters jihokorejská automobilka Hyundai Motor. Podnikatelské sdružení AEB začátkem prosince oznámilo, že prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v období od ledna do listopadu meziročně zvýšil o téměř 14 procent na 1,625 milionu vozů.
Ruský automobilový trh se tak dál zotavoval z nedávné krize. V uplynulých letech se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Loni se prodej osobních a lehkých užitkových aut v Rusku zvýšil zhruba o 12 procent na téměř 1,6 milionu vozů. Předloni však klesl o 11 procent a v roce 2015 se propadl dokonce o 36 procent.
Silný růst na ruském trhu nyní zažívá česká automobilka Škoda Auto, jejíž odbyt v Rusku se od ledna do listopadu meziročně zvýšil o 30 procent na 73.275 vozů. Škoda tak je podle údajů AEB sedmou nejprodávanější značkou na ruském automobilovém trh, jedničkou je dlouhodobě domácí značka Lada. Značce Hyundai, která vyrábí auta rovněž v České republice, patří třetí příčka.