„Gratulujeme Marku Tomíškovi a Petru Vomáčkovi k rekordní jízdě s naším novým modelem Caddy TGI. Tento úspěch opět potvrdil, že pohon na stlačený zemní plyn je v současnosti z hlediska neomezené mobility zcela rovnocennou alternativou motorů na klasická paliva,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
„A v ostatních důležitých parametrech, jako je hospodárnost provozu nebo ochrana životního prostředí, je dalece překonává. Volkswagen Užitkové vozy je od začátku průkopníkem ekologického pohonu na CNG a s novým modelem Caddy TGI stanovuje ve všech ohledech nová měřítka.“
Rekordní cesta se uskutečnila na cestě z Prahy do Ženevy na mezinárodní autosalon, kde slavila premiéru nová verze modelu Caddy TGI s převodovkou DSG. Marek Tomíšek, specialista na úspornou jízdu a šéfredaktor magazínu USPORNE.info, se za volantem sériově vyráběného vozu Caddy TGI střídal s Petrem Vomáčkou. Rekord byl zaregistrován do České databanky rekordů Agentury Dobrý den, správce Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov dne 3. března 2016.
Zásoba stlačeného zemního plynu v nádržích modelu Volkswagen Caddy TGI stačila k ujetí 784,4 km, tedy z Prahy až ke švýcarskému městu Grauholz nedaleko Bernu. Celková spotřeba činila 27,74 kg CNG, což představuje průměrnou spotřebu 3,54 kg/100 km a náklady pouhých 0,85 Kč/km.
„Cílem bylo dosáhnout rekordu za reálných podmínek běžného provozu s vysokými požadavky na komfort, bezpečnost i rychlost jízdy. Během cesty panovaly teploty od 0 do 5 °C a vůz byl obsazen a vytížen čtyřmi dospělými osobami s příslušnými zavazadly. Na celé trase jsme většinou udržovali rychlost cca 90 km/h, používali jsme topení a tlak v pneumatikách jsme ponechali na hodnotě doporučené výrobcem pro jízdu s maximálním zatížením,“ říká čerstvý rekordman Marek Tomíšek.
„Volkswagen Caddy TGI nás přesvědčil po všech stránkách. Dosažený rekordní dojezd je o to pozoruhodnější, že jsme měli pro rekordní jízdu k dispozici krátkou verzi s menšími nádržemi na CNG,“ dodává Tomíšek. Nádrže na CNG pod podlahou nijak neomezují vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, resp. náklad (až 3200 litrů v Caddy, resp. 4130 litrů v Caddy Maxi). V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.
Zdrojem hnací síly v modelu Caddy TGI je přeplňovaný motor 1.4 TGI s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a maximálním točivým momentem 200 N.m, který je přizpůsoben pro spalování CNG, ale po vyčerpání zásob plynného paliva přejde plynule na spalování benzinu z palivové nádrže o objemu 13 litrů, aby byla zaručena bezproblémová mobilita i v oblastech s méně rozvinutou sítí plnicích stanic CNG. Benzin je jinak používán zpravidla jen ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.
Nový Volkswagen Caddy TGI BlueMotion se na českém trhu prodává již
od 407 938 Kč bez DPH (493 605 Kč s DPH) ve skříňové i osobní verzi s krátkým nebo dlouhým rozvorem, s mechanickou nebo nově i dvouspojkovou převodovkou DSG. V nabídce je dokonce i lifestylový model Caddy Alltrack s pohonem na CNG.