Plug-in hybridní Optima míří do Evropy, úsporností ohromí

Kia Optima Plug-in Hybrid dokáže ujet až 53 kilometrů jen na elektřinu. | foto: Kia Motors

Nálepku „ekologický model“ doposud u Kie nesly pouze hybridy, případně elektromobily. S příchodem nové Optimy, respektive její další verze, však Korejci vstupují také do segmentu hybridů do zásuvky, tedy plug-in hybridů.

Optimu Plug-in Hybrid představila Kia poprvé, podobně jako SUV Niro, minulý týden na autosalonu v Chicagu. Protože se ale blíží ženevský autosalon, evropská specifikace se opozdila jen o několik dnů. A ve své podstatě je úplně stejná jako ta zámořská. Především pod kapotou, kde najdeme zážehový dvoulitr GDI o výkonu 156 koní s točivým momentem 189 Nm. Tomu vydatně pomáhá elektromotor o výkonu 68 koní, který je integrován do šestistupňové automatické převodovky, kde nahrazuje tradiční měnič točivého momentu.

Plug-in hybridní Optima má celkem 205 koní. | foto: Kia Motors

Celkově má sedan střední třídy k dispozici 205 koní při 6000 ot./min a 375 Nm od 2300 ot./min, což stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Emise, vypouštěné v kombinovaném režimu pohonu, jsou na úrovni 37 g CO2/km. Kvůli lithium-polymerovým akumulátorům, umístěným pod zadními sedadly, s kapacitou 9,8 kWh, ale umí Optima ujet 53 kilometrů čistě na elektřinu. Maximální rychlost je ale v tom případě omezena na 120 km/h. Baterie jako takové nicméně zabírají i část kufru, jeho objem tak klesl na 307 litrů. V porovnání se starší Optimou Hybrid došlo také ke zmenšení palivové nádrže na 55 litrů.

Uchovávat energii v akumulátorech umí sedan prostřednictvím regenerativního brzdění a funkce takzvaného „plachtění.“ Upravena byla také soustava ventilace, klimatizace a topení, pokud je řidič v autě sám, v permanenci jsou pouze výdechy na jeho straně vozu. Tím dochází k šetření energie. Speciálně pro plug-in hybrid bylo upraveno nastavení tlumičů a pružin, za koly se schovávají kotouče s větším průměrem. Zvenku poznáte ekologickou Optimu podle masky chladiče s aktivním krytem, přepracovaných nárazníků, chromovaných lišt s modrým nátěrem na exponovaných místech, znáčků EcoPlugin a speciálního designu kol. Koeficient odporu vzduchu spadl na cx = 0,25. Nabíjecí port je v předním blatníku na řidičově straně.

Kabině dominuje osmipalcový displej multimediálního systému s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, online navigací TomTom, příjmem digitální rádia a informacemi o elektrickém pohonu vozu. Jedinou změnou oproti standardní Optimě je nicméně použití upraveného přístrojového štítu s informacemi o celém pohonném ústrojí. Závan moderní doby přináší také bezdrátová nabíječka chytrých telefonů. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, upozornění na možnou kolizi při couvání nebo varování při opuštění jízdního pruhu. Prodej začne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy