Hned na začátek je třeba říct, že s 4470 milimetrů dlouhým, 1820 milimetrů širokým a 1450 milimetrů vysokým Ioniqem má Hyundai velké plány. Vždyť vedle aktuálně představeného hybridu dojde v následujících měsících také na plug-in hybrid a čistý elektromobil, čímž bude etalon všech ekologicky smýšlejících překoná. Prius umí být jen hybridní, případně plug-in hybridní, tyto tři verze jednoho modelu dokonce nedokáže nabídnout žádný z potenciálních konkurentů.
Na designu je vidět, komu se Jihokorejci chtěli připodobnit především. Samozřejmě, tvar karosérie je dělaný především s ohledem na aerodynamiku, konec konců součinitel odporu vzduchu je jen cx = 0,24, přesto se nelze ubránit dojmu, že Prius stál novému Hyundai možná až příliš vzorem. Přední části dominuje hexagonální maska chladiče, plynule navazující na HID světla s LED diodami denního svícení. Další diody jsou kolem decentních nasávacích otvorů, přičemž jejich funkcí je dobře fungovat hlavně za tmy. Vzadu je to nejen o rozděleném oknu, ale též spoileru a difuzoru, upravující proudění vzduchu. Ze stejného důvodu je zakrytá část podvozku a 15- nebo 17palcová kola mají speciální design a pneumatiky s nižším valivým odporem od Michelinu. V případě větších ráfků je do gumy přidán křemen. Na výběr bude devět barev karosérie, jim bude kontrastovat černá maska chladiče.
Také interiér je v duchu nejlepších ekologických tradic, když na jeho výrobu bylo použito velké množství recyklovatelných nebo alespoň „eco-friendly“ materiálů. Tak například vnitřní část dveří je z recyklovaného plastu s příměsí dřeva a sopečného kamene. Koberečky a strop pro změnu používají příměsi cukrové třtiny, metalická barva na některých komponentech má složky extrahované ze sójového oleje. Přístrojová deska využívá ve vyšších stupních výbavy sedmipalcového displeje, který zobrazuje nejen běžný rychloměr a otáčkoměr, ale také informace o stavu nabití baterií nebo používaném typu pohonu. Multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou (Blue Link 2.0) je vybaven rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, jeho součástí je ale i navigace s funkcí ECO-DAS, která umí vypočítat co nejvýhodnější trasu pro úsporu paliva. Součástí standardní či příplatkové výbavy bude dále bezdrátová nabíječka, vyhřívání obou řad sedadel, audiosystém JBL Premium Sound nebo chytrá dvouzónová klimatizace s úsporným režimem (umí mimo jiné ochlazovat jen řidiče). Co se týče prostoru, bude Hyundai se 750 litry pro zavazadla po sklopení sedadel, jako i rozvorem 2700 milimetrů a z toho plynoucím místem pro cestující, na špičce segmentu.
Porovnání s Toyotou Prius
Hyundai Ioniq | Toyota Prius | |
Rozměry (d/š/v): | 4470/1820/1450 mm | 4540/1760/1470 mm |
Rozvor: | 2700 mm | 2700 mm |
Spalovací motor: | 105 k/147 Nm | 98 k/142 Nm |
Elektromotor: | 43,5 k/170 Nm | 72 k/163 Nm |
Systémový výkon: | 141 k/235 Nm | 122 k/nezjištěno |
Převodovka: | 6 DCT | CVT |
Spotřeba: | 4,5 l/100 km | 3,0 l/100 km |
Pohonná jednotka hybridu je složená ze zážehové šestnáctistovky GDI o výkonu 105 koní při 5700 ot./min s točivým momentem 147 Nm při 4000 ot./min a elektromotoru o výkonu 43,5 koně s točivým momentem 170 Nm. Systémový výkon vozu je 141 koní při 5700 ot./min, točivý moment se liší podle zařazeného stupně šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky – na prvním stupni je 265 Nm, mezi druhým a šestým stupněm už jen 235 Nm. Převodovka dokáže pracovat v režimech Sport a Eco, jejichž funkce jsou dané již názvem. Sportování v pravém slova smyslu ale nečekejte. O přísun energie elektrické jednotce se starají lithium-iontové polymerové baterie, uložené pod zadními sedadly. Kvůli nim umí Ioniq jet i čistě na elektřinu s maximální rychlostí 120 km/h. V nejčastěji využívaném kombinovaném režimu si nováček nárokuje 4,5 l/100 km.
Zavěšení vpředu i vzadu (víceprvek s dvojitými spodními rameny) je vyrobeno z hliníku, čímž se povedlo ušetřit deset kilogramů. Necelých dvanáct a půl kila shodily hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru. Karosérie je až z 53 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli, čímž vzrostla nejen tuhost, ale také klesla hmotnost. Celkově váží hybridní model, v nejlehčí specifikaci, jen 1380 kilogramů. Bezpečnost má kromě sedmi airbagů na starosti také sledování mrtvého úhlu, asistent při změně jízdního pruhu, hlídání dopravy za vozidlem, varování při vybočení ze zvoleného směru, udržování v jízdním pruhu, brzdový asistent nebo „chytrý“ tempomat.
Hyundai Ioniq se zatím představil pouze na domácím trhu, Evropa se ho však dočká už za měsíc a půl v Ženevě, Severní Amerika si bude muset počkat na dubnovou výstavu v New Yorku. Cena začíná na 22 950 000 wonech (cca 467 000 korun), nejdražší model vychází na 27 550 000 wonů (cca 560 000 korun). Na výběr bude celkem pět výbavových stupňů.