Chevrolet chce vyrábět elektromobil pro všechny, Bolt je i tak drahý

Elektrický Chevrolet Bolt ujede až 322 kilometrů. | foto: Chevrolet

Nabídnout elektromobil pro masy, který by ale současně ujel rozumnou vzdálenost a byl kvalitně postavený, je zatím zapovězeným cílem prakticky všech velkých automobilek. Další pokus vzal na svá bedra Chevrolet, který představil pětidveřový hatchback Bolt.

Menší sourozenec Voltu používá k pohonu elektromotor o výkonu 203 koní s točivým momentem 361 Nm, který stačí na zrychlení z 0 na 96 km/h za 7 sekund a maximální rychlost 145 km/h. Energii dodávají autu lithium-iontové akumulátory o kapacitě 60 kWh, vážící 435 kilogramů (pohotovostní hmotnost celého vozu je 1625 kilogramů). Za jejich vývojem stojí LG, přičemž umístěny jsou pod podlahou vozu. Celkový dojezd je slušných 322 kilometrů. Doba nabíjení zatím není známa, pokud Vám ale stačí dojezd 80 kilometrů, zvládne to 240 V zásuvka za méně než dvě hodiny. 144 kilometrů je z rychlonabíječky k dispozici za půl hodiny.

Zajímavě u Chevroletu vyřešili regenerativní brzdění, které v kombinaci s upraveným softwarem dovoluje řízení auta prostřednictvím jednoho pedálu. Funguje to tak, že při zvoleném módu Low nebo v případě aktivace páčky s nápisem Regen on Demand stačí řidiči sundat nohu z plynu a Bolt sám zastaví.

Takto vypadá odstrojená technika Chevroletu Bolt. | foto: Chevrolet

Po vzhledové stránce navazuje hatchback na loni představený Volt, což znamená LED diodová světla na obou koncích auta a aerodynamicky optimalizovanou masku chladiče bez klasických průduchů. Zajímavým prvkem je černá linie, táhnoucí se od předních světel až k C-sloupku. Ten vizuálně propojuje boční linii oken s oknem vzadu.

Interiéru kraluje multimediální systém MyLink s 10,2palcovou obrazovkou a navigací. Ta obsahuje algoritmus, upravující trasu jízdy tak, aby byla co nejekologičtější a zároveň na ní bylo dostatečné množství dobíjecích stanic. Chybět nebude ani telematický systém OnStar s 4G LTE připojením, jež umí udělat z auta pojízdný WiFi hotspot. Na osmipalcový displej, suplující kapličku přístrojů, je kromě běžných provozních informací promítán také dojezd, přičemž elektronika umí sama vyhodnotit jeho délku v různých povětrnostních podmínkách nebo v případě odlišných terénů.

Prodej by se měl rozběhnout do konce letošního roku, základní cena bez všech daňových výhod je 37 500 dolarů (cca 937 000 korun). Díky pobídkám vlády však cena klesne o 7 500 dolarů (cca 187 000 korun) na rovných 30 000 dolarů (cca 750 000 korun). Je to dostupné masám, jak slibuje Chevrolet?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy