Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost | foto: Volkswagen

Volkswagen zveřejnil další detaily o nových modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, jejichž předprodej bude v České republice zahájen 1. července. Automobil bude k dispozici jako elektrické MPV pro rodiny, volný čas i podnikání nebo jako lehký užitkový vůz pro živnostníky a firmy. Osobní verze ID. Buzz Pro mohou zákazníci objednávat za ceny již od 1 537 556 Kč včetně DPH. Skříňová verze ID. Buzz Cargo posílí vozové parky podnikatelů a firem již za 1 189 110 Kč bez DPH. Oficiální zahájení prodeje v České republice je plánováno na konec letošního roku.

Značka Volkswagen chce nabízet prakticky orientovanou elektromobilitu všem motoristům, kteří potřebují ke svému životu a práci více prostoru. Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo mají nulové lokální emise, jsou síťově propojené a digitalizované a díky bezdrátové technologii OTA (Over-the-Air) mohou být kdykoli aktualizovány. Jejich elektrický pohon jim má navíc podle tvrzení VW zajišťovat extrémně hospodárný provoz.

Pětimístný model ID. Buzz je na českém trhu v rámci předprodeje možno objednávat u autorizovaných prodejců od 1. července, zpočátku s výbavovým stupněm „Pro“. Souběžně bude do předprodeje uvedena také skříňová verze ID. Buzz Cargo. Vstupní ceny byly stanoveny na 1 537 556 Kč včetně DPH za osobní verzi ID. Buzz Pro, resp. 1 189 110 Kč bez DPH za skříňové provedení ID. Buzz Cargo.

Oba modely nabídnou v sériové výbavě kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, LED světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). Spuštění konfigurátoru je plánováno na podzim a oficiální zahájení prodeje v České republice na konec letošního roku.

Výhodou elektromobilů má být podle tvrzení výrobců vysoká hospodárnost, která není podmíněna pouze daňovými zvýhodněními a dotačními programy v mnoha evropských zemích, ale je dána především nízkými provozními náklady, ať se jedná o výrazně nižší náklady na elektrickou energii, nebo nižší nároky na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé).

Systém pohonu MEB: V době uvedení na trh bude Volkswagen nabízet modely ID. Buzz s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh (celková 82 kWh) a napájí vzadu uložený elektromotor poskytující nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Spotřeba elektrické energie podle metodiky WLTP je 20,6 kWh/100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km). Dojezd dosahuje až 423 kilometrů (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy