Nový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost
ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 9. března 2022 22:43
Sdílej:

Dva modely přenášejí design jedné z největších automobilových ikon – modelu T1 – do éry elektromobility. ID. Buzz se bude jako první modelová řada v segmentech MPV a lehkých užitkových vozů vyrábět a dodávat s neutrální bilancí emisí CO2. V rámci postupně realizované strategie trvalé udržitelnosti je u modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo použit vysoký podíl recyklovaných materiálů a v jejich interiéru se zcela upustilo od použití pravé kůže.

Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou uvedeny na trh v prvních evropských zemích na podzim letošního roku. Spuštění předprodeje je plánováno již na červen. Evropské verze budou v době uvedení na trh vybaveny sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní je napájen elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy. Nabíjecí výkon při použití střídavého proudu (AC) dosahuje 11 kW. Připojením konektoru CCS ke stejnosměrné nabíjecí stanici (DC) lze využívat ještě vyšší nabíjecí výkon, a to až 170 kW. Sada akumulátorů se tak nabije z 5 na 80 procent za 30 minut. Stejně jako všechny modely rodiny Volkswagen ID. využívají i nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jako technický základ své konstrukce koncernovou modulární platformu MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro elektromobily.

Pocta modelu T1 – technicky vyspělý průkopník nového trendu s velkolepou historiíV modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se protínají nejdůležitější automobilové trendy současnosti: elektromobilita, inteligentní síťové propojení asistenčních a informačních systémů, aktualizace softwaru technologií OTA (Over-the-Air) a kompatibilita se zcela novými koncepty mobility. Výsledkem je nabídka progresivních a mnohostranných MPV a lehkých užitkových vozů. Všechny tyto parametry vizuálně propojuje ikonický vnější design. „Naprosto výjimečným designovým prvkem modelu ID. Buzz je sympatický vzhled, který se tímto vrací zpět na silnice,“ říká Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. A jsou to proporce, které činí z modelu ID. Buzz tak jedinečný automobil.

Designér odkazuje na klasický model: „V modelu T1 sedí řidič doslova nad přední nápravou, protože vůz nemá prakticky žádný přední převis. Nyní má ID. Buzz znovu mimořádně krátký převis – a to se vším, co je dnes důležité z hlediska bezpečnosti a techniky. Krátký převis vepředu i vzadu. Tento druh jednoprostorového designu žádný jiný vůz nenabízí.“ Tuto skutečnost umocňuje velmi dlouhý rozvor (2988 mm) v poměru ke kompaktní vnější délce karoserie (4712 mm).

Pro život na kolech – mimořádně prostorný „open space“Řidič modelu Bulli zažije se svými spolucestujícími nový pocit z jízdy v interiéru koncipovaném jako „open space“. Albert Kirzinger k tomu říká: „Vytvořili jsme nové uspořádání vozu s velmi přehledným a snadno pochopitelným konceptem interiéru, který nabízí optimální využití prostoru. To jsou geny modelu Bulli.“ Oba modely ID. Buzz poskytují vzhledem ke kompaktnímu půdorysu vozu opravdu mimořádně hodně místa. Ve verzi MPV nalezne pět osob velkorysý prostor pro cestování v útulné atmosféře luxusního salonku, pro jejich zavazadla je k dispozici nevšedně velký zavazadlový prostore o objemu až 1121 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 2205 litrů. Ve střednědobém horizontu budou navíc následovat varianty s šestimístnou nebo sedmimístnou konfigurací sedadel a prodlouženým rozvorem náprav. Model ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3. Do zadní části lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi lze naložit dvě europalety.

Věčně mladý Bulli – hospodářský zázrak, Woodstock a elektromobilitaOba modely ID. Buzz byly nejen dokonale promyšleny až do posledního šroubku, ale také koncipovány s velkým důrazem na detail. Příkladem jsou třeba reliéfní stylizované siluety modelu ID. Buzz na obložení bočních stěn karoserie a na sedadlech pětimístné verze. Tento prvek navíc připomíná model T1 a legendární studii Volkswagen Microbus, která byla představena v roce 2000 v Detroitu. V ikonickém vnějším a vnitřním designu modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se tak zrcadlí historie jedné z nejúspěšnějších modelových řad v kategorii lehkých užitkových vozů, jež sahá od dob německého hospodářského zázraku přes festival v americkém Woodstocku až do naší současnosti. Současně se však první MPV a lehký užitkový vůz této třídy v Evropě vyvinutý na výhradně elektromobilové platformě stává svou jedinečnou DNA novou tváří inteligentní, trvale udržitelné mobility orientované na budoucnost.

Ohlédnutí k počátkům – první předchůdce modelu ID. Buzz debutoval před 50 letyID. Buzz není ostatně první Bulli s elektrickým pohonem. Již před 50 lety představil Volkswagen na hannoverském veletrhu model T2 poháněný vzadu uloženým elektromotorem. Maximální dojezd 85 kilometrů však naznačoval, že technologie akumulátorů pro malou sérii těchto vozů ještě nebyla vhodná pro praktický provoz.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.