Dva modely přenášejí design jedné z největších automobilových ikon – modelu T1 – do éry elektromobility. ID. Buzz se bude jako první modelová řada v segmentech MPV a lehkých užitkových vozů vyrábět a dodávat s neutrální bilancí emisí CO2. V rámci postupně realizované strategie trvalé udržitelnosti je u modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo použit vysoký podíl recyklovaných materiálů a v jejich interiéru se zcela upustilo od použití pravé kůže.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou uvedeny na trh v prvních evropských zemích na podzim letošního roku. Spuštění předprodeje je plánováno již na červen. Evropské verze budou v době uvedení na trh vybaveny sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní je napájen elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy. Nabíjecí výkon při použití střídavého proudu (AC) dosahuje 11 kW. Připojením konektoru CCS ke stejnosměrné nabíjecí stanici (DC) lze využívat ještě vyšší nabíjecí výkon, a to až 170 kW. Sada akumulátorů se tak nabije z 5 na 80 procent za 30 minut. Stejně jako všechny modely rodiny Volkswagen ID. využívají i nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jako technický základ své konstrukce koncernovou modulární platformu MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro elektromobily.
Pocta modelu T1 – technicky vyspělý průkopník nového trendu s velkolepou historiíV modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se protínají nejdůležitější automobilové trendy současnosti: elektromobilita, inteligentní síťové propojení asistenčních a informačních systémů, aktualizace softwaru technologií OTA (Over-the-Air) a kompatibilita se zcela novými koncepty mobility. Výsledkem je nabídka progresivních a mnohostranných MPV a lehkých užitkových vozů. Všechny tyto parametry vizuálně propojuje ikonický vnější design. „Naprosto výjimečným designovým prvkem modelu ID. Buzz je sympatický vzhled, který se tímto vrací zpět na silnice,“ říká Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. A jsou to proporce, které činí z modelu ID. Buzz tak jedinečný automobil.
Designér odkazuje na klasický model: „V modelu T1 sedí řidič doslova nad přední nápravou, protože vůz nemá prakticky žádný přední převis. Nyní má ID. Buzz znovu mimořádně krátký převis – a to se vším, co je dnes důležité z hlediska bezpečnosti a techniky. Krátký převis vepředu i vzadu. Tento druh jednoprostorového designu žádný jiný vůz nenabízí.“ Tuto skutečnost umocňuje velmi dlouhý rozvor (2988 mm) v poměru ke kompaktní vnější délce karoserie (4712 mm).
Pro život na kolech – mimořádně prostorný „open space“Řidič modelu Bulli zažije se svými spolucestujícími nový pocit z jízdy v interiéru koncipovaném jako „open space“. Albert Kirzinger k tomu říká: „Vytvořili jsme nové uspořádání vozu s velmi přehledným a snadno pochopitelným konceptem interiéru, který nabízí optimální využití prostoru. To jsou geny modelu Bulli.“ Oba modely ID. Buzz poskytují vzhledem ke kompaktnímu půdorysu vozu opravdu mimořádně hodně místa. Ve verzi MPV nalezne pět osob velkorysý prostor pro cestování v útulné atmosféře luxusního salonku, pro jejich zavazadla je k dispozici nevšedně velký zavazadlový prostore o objemu až 1121 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 2205 litrů. Ve střednědobém horizontu budou navíc následovat varianty s šestimístnou nebo sedmimístnou konfigurací sedadel a prodlouženým rozvorem náprav. Model ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3. Do zadní části lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi lze naložit dvě europalety.
Věčně mladý Bulli – hospodářský zázrak, Woodstock a elektromobilitaOba modely ID. Buzz byly nejen dokonale promyšleny až do posledního šroubku, ale také koncipovány s velkým důrazem na detail. Příkladem jsou třeba reliéfní stylizované siluety modelu ID. Buzz na obložení bočních stěn karoserie a na sedadlech pětimístné verze. Tento prvek navíc připomíná model T1 a legendární studii Volkswagen Microbus, která byla představena v roce 2000 v Detroitu. V ikonickém vnějším a vnitřním designu modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se tak zrcadlí historie jedné z nejúspěšnějších modelových řad v kategorii lehkých užitkových vozů, jež sahá od dob německého hospodářského zázraku přes festival v americkém Woodstocku až do naší současnosti. Současně se však první MPV a lehký užitkový vůz této třídy v Evropě vyvinutý na výhradně elektromobilové platformě stává svou jedinečnou DNA novou tváří inteligentní, trvale udržitelné mobility orientované na budoucnost.
Ohlédnutí k počátkům – první předchůdce modelu ID. Buzz debutoval před 50 letyID. Buzz není ostatně první Bulli s elektrickým pohonem. Již před 50 lety představil Volkswagen na hannoverském veletrhu model T2 poháněný vzadu uloženým elektromotorem. Maximální dojezd 85 kilometrů však naznačoval, že technologie akumulátorů pro malou sérii těchto vozů ještě nebyla vhodná pro praktický provoz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?