Alfa Romeo rozšiřuje nabídku Giulie, nově má dvoulitrové benzínové turbo

Alfa Romeo Giulia přichází také s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem. | foto: Alfa Romeo

Giulia je pro Alfu velice důležitým modelem v plánech při návratu na výsluní. Na český trh sedan dorazil v červnu, vedle vrcholného provedení Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem ale nabídl pouze naftové čtyřválce 2.2 MultiJet. Teď se situace mění a i zájemci o slabší benzínový motor mohou začít sepisovat objednávky.

Naftový čtyřválec byla až doposud jedinou volbou zájemců o „nesportovní“ variantu Giulie. Alfa nabídla hned tři výkonové stupně – 100 kW (136 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Nejslabší jednotka má pouze manuální šestikvalt, obě silnější potom výběr mezi manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabídku doplňovala ještě Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2.9 litru s výkonem 375 kW (510 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.

Teď se nabídka rozrůstá o další dvě možné kombinace pohonného ústrojí a převodovky. Tou asi aktuálně méně zajímavou je Giulia Q s osmistupňovým automatem. Tou naopak zajímavější je Giulia 2.0 Turbo. Ano, Alfa nabídne svého konkurenta BMW řady 3 také se slabším přeplňovaným čtyřválcem. Ten disponuje výkonem 147 kW (200 k) při 5000 ot./min a točivým momentem 330 Nm při 1750 ot./min. Samozřejmostí je pohon zadních kol, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Technická data a ceny nových motorů

  2.0 Turbo 2.9 Bi-turbo V6
Výkon: 147 kW 375 kW
Toč. moment: 330 Nm 600 Nm
Převodovka: 8 AT 8 AT
Zrychlení: 6,7 s 3,9 s
Max. rychlost: 235 km/h 307 km/h
Spotřeba: 6,0 l/100 km 8,2 l/100 km
Cena Giulia: 940 000 Kč ----------
Cena Super: 979 000 Kč ----------
Cena Q: ---------- 2 105 000 Kč

Zážehový motor bude dostupný s oběma stupni Giulia a Super. V prvním případě čekejte šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Druhý přidává polokožené čalounění a 17palcová litá kola s bonusem přístupu k většině příplatků. A co bude v případě Giulie následovat? Předpokládá se příchod pohonu všech kol, více výbavových stupňů a dalších zážehových motorů. Především atmosférický šestiválec by vozu nebývale slušel.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy