BMW bylo v roce 2015 nejúspěšnější prémiovou značkou v ČR

BMW 320D xDrive Touring 40 Years Edition | foto: BMW Group

BMW je již čtvrtým rokem po sobě (od roku 2012) nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu. Toto postavení v registracích nových vozů za rok 2015 BMW navíc opět posílilo.

Současně se BMW posunulo z 12. na celkově 11. příčku mezi všemi značkami na českém trhu. Značné oblibě se těší nejen tradiční modelové řady, ale zejména nové modely, které ke značce přitahují nové skupiny zákazníků. Tento trend je patrný především na modelech BMW řady 2 Active a Grand Tourer, jichž bylo na českém trhu v roce 2015 registrováno 421 kusů. Značnému úspěchu se těšily také tři karosářské verze BMW řady 4, stejně tak jako BMW X4. Značný nárůst registrací zaznamenala i nová generace BMW X6.

BMW již tradičně exceluje s výsledky registrací nových vozů vybavených pohonem všech kol. V roce 2015 činil podíl modelů BMW disponujících inteligentním pohonem všech kol xDrive více než 80 procent. BMW je tímto za domácím výrobcem dvojkou v počtu nově registrovaných vozů s pohonem 4x4. Jen pro zajímavost, tato hodnota překonává nejbližšího prémiového konkurenta o téměř 70 %.

BMW a statistika prodeje za rok 2015 | foto: BMW

Celkem 81 % nově registrovaných vozů BMW na českém trhu bylo vybaveno vznětovým motorem, 16 procent zážehovým a zbytek připadl na hybridní a elektrické modely. Počet v posledně jmenované skupině v letošním roce bezpochyby vzroste, protože BMW připravuje ofenzivu hybridních modelů (BMW 225xe, BMW 330e, BMW 730e a BMW X5 xDrive40e).

Pominout nelze ani úspěch elektrického BMW i3, stejně tak jako plug-in hybridního sportovního vozu BMW i8. Čistě elektrické BMW i3 se stalo s počtem 94 nově registrovaných vozů nejúspěšnějším vozem českého trhu s elektrickým pohonem. Vozy BMW i3 a BMW i8 jsou současně nejrozšířenějšími automobily na českém trhu, které ve své nosné struktuře využívají uhlíkové kompozity (karbon).

Rekordní výsledek v počtu registrací na českém trhu z roku 2015 je trendem, který chce BMW následovat rovněž v dalších letech. Ostatně to jasně dokazují i nové modely představené na konci minulého roku, které se dostaly do prodeje teprve před několika měsíci. Řeč je o BMW řady 7 a druhé generaci BMW X1.

Zaznamenané registrace nových vozů v minulém roce 2015 na území ČR jsou nejen reakcí na širokou nabídku různých modelových řad, špičkových motorů BMW TwinPower Turbo, propracovaných podvozků a bohaté výbavy, ale současně kvitují i celkovou mimořádnou technologickou úroveň vozů BMW, stejně tak jako doplňkovou nabídku služeb, která se s těmito vozy pojí.

Například od poloviny roku 2015 jsou všechny nové vozy BMW prodávané v České republice vybavené integrovanou SIM kartou, jež přináší do vozu zcela nové funkce. Jednou z nich je tísňové volání v nouzi E-Call, případně schopnost automobilu komunikovat se servisem. Zmínit je třeba též standardně dodávaný servisní paket BMW Service Inclusive, který po dobu 5 let nebo do ujetí 100 000 km zahrnuje údržbové a servisní práce předepsané výrobcem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy