Omlazené Subaru XV přichází do tuzemských showroomů, pořád je to alternativa k SUV

Subaru XV po lehké modernizaci přichází na český trh s cenou od 549 tisíc. | foto: Subaru

Subaru XV prošlo v loňském roce hned dvěma facelifty. Ten první přinesl změny v interiéru a na podvozku, druhý z konce roku se zaměřil především na vnější vzhled. Nyní míří omlazený crossover do Česka, kde bude nabízen s celkem třemi motory.

Zvenku poznáte XV modelového roku 2016 podle přepracované masky chladiče, decentních chromovaných linek ve tvaru písmene L kolem mlhovek, zadního střešního spoileru a upravené optiky předních i zadních světel. Méně viditelné jsou úpravy kolem rámu bočních oken a klik dveří. Paletu laků karosérie rozšířila modrá Hyper, litá kola dostala inovovaný vzhled.

Uvnitř se vše točí kolem multimediální výbavy. Na středovém panelu totiž najdeme upravený infotainment Starlink se 6,2- nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, couvací kamerou a zrcadlením chytrého telefonu, místo mezi budíky zaujal pětipalcový LCD displej palubního počítače. Z ranku malých změn je jiná hlavice řadící páky u modelů s automatem a nové dekory palubní desky.

Podvozek disponuje odlišným nastavením tlumičů a zadních pružin, což se pozitivně podepsalo na komfortu i jízdních vlastnostech. Přepracované řízení dostalo zkrácený převod, mezi krajními pozicemi jsou tak jen 2,8 otáčky. Vyšší akustický komfort přináší dodatečně nainstalované tlumící materiály pod kapotou, na podvozku a v zadní části auta.

O pohon se starají celkem tři pohonné jednotky, z nichž nejslabší je zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 150 Nm při 4000 ot./min. Tuto sílu přenáší na všechna kola pětistupňová manuální nebo bezestupňová automatická převodovka Lineartronic. Ručně řazenou skříň doplňuje redukce Dual Range. Druhý stupeň představuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4200 ot./min, který spolupracuje se šestistupňovým manuálem nebo automatem Lineartronic a samozřejmě pohonem všech kol. Naftový dvoulitr má 147 koní při 3600 ot./min a 350 Nm mezi 1600 - 2800 ot./min. V tomto případě je jedinou možností manuální šestistupňová převodovka s pohonem obou náprav. Všechny tři motory jsou samozřejmě vybavené protiběžnými písty.

Technické údaje

  1.6i 1.6i 2.0i 2.0i 2.0D
Výkon: 114 k 114 k 150 k 150 k 147 k
Toč. mom.: 150 Nm 150 Nm 196 Nm 196 Nm 350 Nm
Převodovka: 5 MT CVT 6 MT CVT 6 MT
Zrychlení: 13,1 s 13,8 s 10,5 s 10,7 s 9,3 s
Max. rychl.: 179 km/h 175 km/h 187 km/h 187 km/h 198 km/h
Spotřeba: 6,5 l/100 km 6,3 l/100 km 7,0 l/100 km 6,5 l/100 km 5,4 l/100 km

Základní výbava Active obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, Isofix pro zadní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, infotainment Starlink s 6,2palcovým displejem a audiosystémem se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky s integrovaným denním svícením a 17palcová litá kola.

Ceník - Subaru XV 2016

  Active Comfort Executive
1.6i (114 k) 549 000 Kč ---------- ----------
1.6i AT (114 k) ---------- 649 000 Kč ----------
2.0i (150 k) 599 000 Kč 619 000 Kč ----------
2.0i AT (150 k) ---------- 669 000 Kč 749 000 Kč
2.0D (147 k) ---------- 749 000 Kč 799 000 Kč

Prostřední úroveň Comfort má navíc tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka s LED blikači, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Starlink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, couvací kamerou a audiosystémem se šesti reproduktory, kožený volant a xenonová světla. Nejvyšší linie Executive přináší navigaci, bezklíčkové otevírání dveří a startování, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, elektricky ovládané střešní okno a střešní ližiny.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy