Škoda Economy Run 2015 - model Citigo zvítězil v soutěži o nejnižší spotřebu

Škoda Economy Run 2015 | foto: Škoda Auto

Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže Škoda Economy Run.

Ve voze Škoda Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí.

Soutěže se účastnily výhradně vozy značky Škoda s benzinovými nebo naftovými motory. „Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.

Škoda Economy Run 2015 | foto: Škoda Auto

„Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě Škoda Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek. Domácí automobilka je partnerem závodu Škoda Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum značky Škoda zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce. Závod Škoda Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva.

Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy