Audi podporuje záchranáře v Česku

A3 | foto: Audi

Jak postupovat u havarovaného vozidla s neaktivovanými nebo naopak „odpálenými“ airbagy, jak správně použít vyprošťovací prostředky, co udělají pyrotechnické předepínače bezpečnostních pásů či ochranné systémy při převrácení kabrioletu?

Na všechny tyto otázky odpovídá příručka s návodem na provádění záchranných a vyprošťovacích prací po nehodách vozů Audi, kterou vytvořilo české zastoupení značky Audi ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem České republiky.

Bezpečnost řidiče a pasažérů je dlouhodobě jednou z klíčových priorit značky Audi. Ať už jde o zádržná a ochranná zařízení pasivní bezpečnosti nebo sofistikovaná konstrukční řešení pro posílení bezpečnosti aktivní, všechna jsou v souladu se sloganem značky Audi „Náskok díky technice“ navržena na špičkové technické úrovni a vyrobena s nejvyšší pečlivostí a kvalitou. Nyní v tomto směru Audi jde ještě dále a zaměřuje se i na zmírnění následků nehod, jimž bohužel ani nedokonalejší technika nedokáže úplně zabránit.

Novou iniciativou je příručka pro záchranáře, v jejímž úvodu autoři stručně shrnují zásady bezpečné konstrukce automobilů a jejich účinnost dokumentují na vynikajících bezpečnostních parametrech vozů Audi. Zároveň však konstatují, že ani ta nejdokonalejší opatření nedokáží zcela vyloučit možnost zranění, a proto jsou efektivní záchranné zásahy (resp. efektivní záchranný řetězec) nezbytné. A právě k tomuto účelu by měla sloužit nová příručka.

Prvním tématem jsou technické informace o konstrukci airbagů. Autoři popisují jejich činnost, jejich hlavní typy a systémy (čelní, boční, hlavové „SIDEGUARD“, vícestupňové systémy airbagů). Zabývají se faktory aktivace airbagů, činností jejich řídicí jednotky a vyvíječe plynů i způsobem identifikace airbagů ve vozidlech Audi. Pro zajištění názornější představy čtenáře je výklad podpořen detailními fotografiemi a nákresy. Téma doplňují kapitoly o předepínačích bezpečnostních pásů, aktivních opěrkách hlavy a také o ochranném zařízení pro případ převrácení kabrioletu.

Hlavním tématem příručky je návod, jak postupovat u záchranných akcí. Autoři uvádějí pokyny pro postup v případě neaktivovaných nebo naopak „odpálených“ airbagů, použití hasicích prostředků, možné případy u předepínačů bezpečnostních pásů a ochranných systémů při převrácení kabrioletu. Na názorných kresbách jsou zobrazena standardní místa pro odstranění dveří a střechy u karoserie typu limuzína a Avant. Své místo zde má i kapitola odpovědí na nejčastěji kladené otázky. V závěru příručky je pojednání o karoserii s hliníkovým prostorovým rámem Audi Space Frame a jejích specifických vlastnostech při záchranném zásahu. Příručku doplňuje samostatná příloha s podrobnými informacemi o modelech Audi. Jedná se o pracovní listy s přehledem umístění airbagů a akumulátorů ve všech modelech Audi. Tyto pracovní listy jsou vytvořeny přesně podle požadavků HZS ČR tak, aby funkčně doplňovaly oficiální školící materiály HZS ČR a mohly být k dispozici každému profesionálovi přímo v akci.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy