Nový Lancer Evolution již na českém trhu

Lancer Evo X | foto: Mitsubishi Motors

Společnost M Motors CZ s.r.o. uvedla na českém trhu dlouho očekávanou novou generaci svého legendárního vozu – LANCER EVOLUTION. Své příznivce a fanoušky udržovala značka Mitsubishi Motors v napětí již od podzimu roku 2005...

... kdy na autosalonu v Tokiu představila nejprve studii Concept-X a v lednu 2007 v Detroitu další studii pod názvem Prototype-X, kterou mohli ostatně shlédnout i návštěvníci loňského autosalonu v Brně.

Nyní je nová generace – již desátá – na českém trhu. Stále je to EVOLUTION, stále je to čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (tentokrát je to např. S-AWC), ale … je zcela nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti, má nové ambice a vyzývá nové konkurenty. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá „jen“ jako LANCER EVOLUTION.

Nejdůležitější fakta:

karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe

má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan

v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou „jet fighter“

450,5 cm dlouhá a 181 cm široká karoserie

rozvor 265 cm

torzní tuhost je vyšší o 39% oproti předchozí generaci

tuhost při ohybu je vyšší o 64% v porovnání s modelem Lancer Evolution IX

střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku

skýtá ekvivalent až 9 airbagů

cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP

nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63 a umožňuje tak snížit těžiště vozu

výkon motoru je 217 kW (295 k) při 6 500 ot/min

maximální rychlost dosahuje 242 km/h

v nabídce je s pětistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatizovanou převodovkou TC-SST, která dává možnost výběru mezi manuálním a automatickým režimem a možnost nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport

zavěšení přední nápravy: vzpěry MacPherson, vinuté pružiny

zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové

super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) vybavený snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC

výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh

dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo (pozn.: podrobné specifikace výbavy GSR a MR jsou součástí připojeného ceníku Lancer Evolution).

">Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3 000 vozů (z toho 85% s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6% celkového objemu prodaných modelů Lancer.

Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů.“ A dodal: „Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“

Cenu vozu Lancer Evolution začíná na 1 149 900 Kč (vč. DPH).

 

t.z. Mitsubishi

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy