Mitsubishi odhalí 2 evropské a 3 světové premiéry, čímž dá návštěvníkům expozice možnost, aby posoudili střednědobou strategii osobních vozů značky Mitsubishi v Evropě – přinášejíce sportovní dědictví společně s tzv. „zeleným“ designem – a to pod nezvyklým názvem „jeden segment / jedno (zelené) řešení“.
Mezi první dva klíčové modely představené v Paříži bude patřit Lancer Sportback (světová premiéra) a Lancer Ralliart (evropská premiéra).
Tito dva noví členové rodiny Lancer, kteří jsou pojítkem mezi Sportsedanem a Lancerem Evolution, se stanou hnací silou v oblasti osobních vozů, a to přímo v srdci tak výbojného evropského trhu:
Lancer Sportback:
-nejevropštější Lancer (Sportback = 70% objemu prodejů Lancer v regionu / Evropa = 70% celkového prodeje Lancer Sportback).;
-jedinečný sportovní hatch, tak odlišný od tradičního 5-dveřového hatchbacku – přesně v souladu se sportovní pozicí značky
Lancer Ralliart:
-most mezi modely Lancer a Lancer Evolution, který doplňuje kompletní “rodinu” sportovních modelů Lancer, a to poprvé od konce 80. let;
-je to model, který přináší sportovní geny značky Mitsubishi a její dědictví mnohem širšímu publiku; je jasnou ukázkou toho, jak spojit vlastnosti a hodnoty modelu Lancer Evolution s Lancerem Sportsedan a Sportback
První ukázkou nového přístupu Mitsubishi „jeden segment / jedno (zelené) řešení“ bude to, že vůz C/D segmentu Lancer (Sportsedan a Sportback) budou později vybaveny technologií EURO V dieselu, zatímco nový motor 4N13 vlastněný Mitsubishi – vyvinutý spolu s Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – bude uveden do Evropy na jaře příštího roku.
Sportovní hatch
V podstatě jako „produkční“ verze tak chváleného konceptu z roku 2005 Concept-Sportback, byl Lancer Sportback vytvořen pro Evropu, kde je 5-dveřové povedení velice populární (75% celkového C-segmentu, výsledky EU-Top 5), ačkoliv v kabátě sportovního hatche, který bude pozici Mitsubishi odpovídat lépe než tradiční a čistě funkční tvar hatchbacku.
Vůz o délce 458.5 cm (vs. 457 cm provedení Lancer Sportsedan) kombinuje styl a přítomnost s dostatečnou flexibilitou (upravitelná výška dna podlahy zavazadlového prostoru, automatické sklápění zadních sedaček,…) spíše než snahu o největší vnitřní objem (od 288 l – nebo 344 l, když je podlaha zavazadlového prostoru ve své nízké pozici – až po 1 394 l – dle měření VDA).
Pokud jde o design, tak Lancer Sportback představuje další variaci přední masky vozu „proudová stíhačka“ (plný tvar, v matné černé barvě, s chromovaným rámečkem), zatímco zadní část vozu navazuje na designové téma konceptu Concept Sportback z roku 2005 se značně zkoseným úhlem