Stejná kvalita jako u prémiové koncernové značky Audi – to bylo zadání, které nejvyšší management společnosti v čele s jejím presidentem Erichem Schmittem (jenž k SEATu přišel právě od Audi) důsledně vyžadoval a během každodenních ranních porad vývojářů pravidelně kontroloval. Každý, kdo do nové Ibizy usedne, potvrdí, že toto zadání bylo splněno do posledního šroubku. Stačí si poslechnout příjemně tlumený zvuk při zavírání dveří, otevřít průduchy ventilace na přístrojové desce nebo prozkoumat rafinovaný design ostřikovačů světlometů aby si i laik okamžitě uvědomil, že slovo kvalita bylo při konstrukci a výrobě nové Ibizy nekompromisním požadavkem.
Při vývoji existovalo i druhé zadání: cena nové Ibizy se nesmí vzdálit od předchozí generace. A to přes to, že výbava je nyní podstatně bohatší. Jak toho bylo dosaženo, objasnil president automobilky Erich Schmitt v nedávném rozhovoru pro auto motor und sport: „Nebudeme vyvíjet nic, co v koncernu existuje. Chtěl bych náš vývoj směrovat tak, abychom přemýšleli o dostupných koncepcích. Naši zákazníci nemají tolik peněz. Musíme nabízet řešení jako je navigační systém Tom Tom, neboť naši zákazníci si často drahé, integrované řešení nemohou dovolit. A chtějí získat rychlý update. Nemůžeme tady uvažovat v šestiletých rytmech.“
Budoucnost značky SEAT vidí její šéf v kvalitě a emocích, to vše za dostupnou cenu. „Luc Donckerwolke dokáže vytvořit pěkná auta,“ říká Erich Schmitt. „A my se pomocí našich procesů staráme o to, abychom u kvality a nákladů dosáhli toho, co náš zákazník očekává.“
Díky nově nastaveným procesům chce SEAT zdvojnásobit počet svých modelů a dosáhnout v roce 2018 zvýšení výroby z 500 000 na 800 000 kusů. Mezi novinkami budou i nové modely v segmentu B, které přijdou na trh v roce 2009.
Své hlavní cíle v rámci „Strategie 2018“ vidí SEAT vedle již zmíněného zvýšení výroby na 800 000 vozů v dosažení vedoucí pozice z hlediska designu a kvality, ziskovosti převyšující 15 % a získání titulu nejatraktivnějšího zaměstnavatele ve Španělsku. Prvním krokem na této cestě je právě nová Ibiza, o níž president SEATu Erich Schmitt říká: „S Ibizou se stane SEAT úplně novou firmou“.
Od 1. června platí ceník pro Českou republiku
Nyní začínají platit ceny všech modelů nové Ibizy. V nabídce je celkově 14 modelů, vytvořených z kombinací tří zážehových a tří vznětových motorů se třemi stupni výbavy Reference, Stylance a Sport. Cena nejlevnějšího modelu Reference s motorem 1.2 12V o výkonu 51 kW (70 k) byla stanovena na 289 900 Kč.
„Za podobnou cenu jako u předchozí generace Ibizy obdrží zákazník vůz s mnohem vyšší úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti, jízdních vlastností, kvality a v neposlední řadě vůz s bohatší základní výbavou,“ zdůrazňuje Petr Táborský, vedoucí divize SEAT. Sériová výbava zahrnuje u tohoto 5dveřového modelu Reference mimo jiné čtyři airbagy, ABS s EBD, elektrohydraulický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, tříramenný sportovní volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče , dělená a sklopná zadní sedadla se třemi opěrkami hlavy.
Výběr výbavy na přání zákazníkům ulehčuje nová politika výhodných příplatků. Například stabilizační systém ESP+ EBV+ asistent rozjezdu do kopce stojí pro všechny modely jen 10 000 Kč, adaptivní bi-xenonové světlomety vyjdou na 16 900 Kč, automatická klimatizace Climatronic na 8900 Kč a parkovací senzory vzadu na 3900 Kč.
Modelová paleta zahrnuje dále výkonnější čtyřválec 1.4 16V (63 kW/85 k), který stojí v provedení Reference 304 900 Kč, Ibiza s motorem 1.6 16V (77 kW/105 k) s bohatší výbavou Stylance vyjde na 374 900 Kč. Také stejně výkonný osvědčený turbodiesel
1.9 TDI se dodává až od prostředního stupně výbavy, takže jeho cena je 460 900 Kč. V provedení Reference lze objednávat slabší vznětové alternativy v podobě tříválce
1.4 TDI (59 kW/80 k) za 379 900 Kč nebo čtyřválce 1.9 TDI o výkonu 66 kW/90 k, jehož cena začíná na částce 394 900 Kč. Všechny motory spalující naftu jsou standardně vybavené filtrem pevných částic DPF.