IVECO Massif – opravdový off-road

Massif | foto: Fiat Group

Společnost IVECO jako jedna z mála světových výrobců automobilů nabízí kompletní řadu užitkových a nákladních vozů s pohonem na všechna čtyři kola.

 S novým třítunovým vozem Massif proniká italská společnost do segmentu lehkých off-road vozů. Jede po stopách slavného předchůdce off-road vozů Fiat: Fiat Campagnola, tradičního italského nákladního jeepu z roku 1951, který se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.

IVECO Massif je výkonný vůz s pohonem všech čtyř kol, který si od svého předka vzal jeho přizpůsobivost a hospodárnost při plnění i těch nejnáročnějších úkolů. Vozidlo vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým off-roadem, který opouští kombinaci off-road/on-road, stále však ve stylu automobilového designéra Giugiara, který se na vývoji vozu podílel. Vůz je postaven na rámovém podvozku, který zvyšuje odolnost karoserie při jízdě v terénu a zvyšuje životnost vozu.

Massif je výsledkem spolupráce společnosti IVECO a španělského výrobce vozů, společnosti Santana Motor: do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů IVECO Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce prostorového uspořádání armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S tímto vozem sdílí konstrukci pohonu všech kol ovládaných pomocí redukční převodovky v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři kola nebo pohonem pouze na zadní kola a snižovat tak spotřebu paliva na silnici. Důležitým rysem vozu je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné hned za redukční převodovkou. Díky tomu umístění dochází k silnějšímu momentu odporu a lepší brzdné schopnosti.

Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva 3 l motory a čtyři verze, které lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pěti dveřové kombi, pick-up a kabinka s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s počtem cestujících 2-7.

Pod kapotou Massifu se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Účinný, spolehlivý motor s optimální silou zajistí maximální výkon v nejtěžších podmínkách. Vůz je v nabídce i s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Disponuje točivým momentem 400 Nm a řadí se tak k nejsilnějším motorům ve své třídě.

Giugiaro přizpůsobil design exteriéru vozu jeho základnímu určení – jízdě v terénu, mimo silnice. Exteriér se proto vyznačuje vysokou funkčností. Interiér je dokonale navržen tak, aby poskytoval maximum pohodlí. Ergonomie kabiny snižuje stres a napětí při jízdě v off-roadu. Vůz poskytuje pohodlí srovnatelné se silničními vozy. Čalounění sedadla je v látce nebo kůži. Z důvodu údržby je k dispozici i verze čalounění ze syntetických materiálů.

I při plném zatížení má Massif stoupavost 100procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový sklon je 24 stupňů. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.

Zkušenosti společnosti IVECO na trhu 4x4 vozů se šíří od řady lehkých užitkových vozidel Daily, až po ty nejtěžší – Eurocargo a Trakker. Všechny tyto vozy jsou ideální pro přepravu zboží, lidí a vybavení do míst, kde je to nejvíce potřeba, ale kam se obyčejné vozy nedostanou. Často jde o nasazení v podmínkách obecného ohrožení.

Iveco

Automobilka Iveco navrhuje, vyrábí a prodává širokou řadu lehkých, středních a těžkých užitkových vozů, off-road nákladních vozů, městských i meziměstských autobusů a speciálních vozů určených k hašení požárů, na jízdy mimo cesty a silnice, pro civilní obranu a ochranu obyvatel.

Společnost Iveco zaměstnává 24 500 lidí a provozuje 27 výrobních jednotek v 16 zemích na světě. Při výrobě svých vozů používá vynikající technologie vyvíjené v 5 výzkumných centrech. Kromě Evropy jsou továrny společnosti také v Číně, Rusku, Turecku, Austrálii, Argentině, Brazílii a Jižní Africe. Technickou podporu kdekoli na světě, kde pracují vozy Iveco, zaručuje více než 4 600 servisních míst ve více než 100 zemích.


 TZ. Iveco

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy