Chytrý a odlišný, přesně to Mitsubishi Motors Corporation ztělesňuje v těchto charakteristikách napříč všemi svými novými modelovými řadami, přičemž každá z nich je podpořena jednou z ikon:
- Lancer Evolution: sportovní duch
- “i”: zelená (či oranžová?) vize
- Pajero: expert na 4WD
Ve skutečnosti, na autosalonu v Ženevě v letošním roce, každá z premiér Mitsubishi i klíčových výstavních modelů bude nositelem tohoto shodného a velice oranžového sdělení:
Prototype-S:
Stejně jako Concept-X (2005, Tokio) a později Prototype-X (2007, Detroit) se staly předzvěstí nového Lancer Sportsedan a Lancer Evolution, i Prototype-S půjde ve stopách tak provolávané studie Concept-Sportback (2005, Frankfurt), aby již nyní odhalil tvar blížícího se sériového vozu Lancer Sportback. Tento pětidveřový hatchback, který bude uveden na trh později v tomto roce, bude tou nejdůležitější variantou pro Evropu, neboť bude představovat 70% plánovaného objemu v tomto regionu.
Sportovní, velice metalická oranžová barva – podobná té, která byla zvolena pro Lancer Ralliart představený před několika málo týdny na autosalonu v Detroitu – bude i na konceptu Prototype-S zdůrazňovat výhody pětidveřové karoserie, stejně tak jako flexibilitu zadních sedadel, až po jízdní vlastnosti nového vozu Lancer.
V tomto ohledu zasáhne totožné emociální a mimo hlavní proud jdoucí skupiny, stejně jako Lancer Sportsedan, ačkoliv tentokrát ve formě hatchbacku, který je cílen podobně jako Alfa Romeo 156 / 159 Sportwagon (z hlediska dynamických vlastností) a Saab se svým legendárním Saabem 900 Turbo Combi-Coupé (braný jako aspirační značka).
V odrazu této aspirace, sportovního klínovitého profilu, ostře řezaných linií, rozhodného postoje, který se zrodil z dlouhého rozvoru / širokého rozchodu kol, vysoké zádi nebo velice působivého zadního střešního spoileru se koncept stane ztělesněním vize Mitsubishi, doplňujícím flexibilní sportovní sedan v segmentu C/D, a jako takový bude výrazně vzdálen tradičním hatchbackům.
Prototype-S v sobě bude mísit prvky z konceptu Concept-Sportback, z vozu Lancer Evolution (sériová podoba) a Lanceru Ralliart (240 k / 343 Nm 2.0 l turbo motor, dvojitá spojka SST, stálý 4WD systém vybavený aktivním mezinápravovým diferenciálem), stejně jako bude nabízet další vývoj předního grilu „Jet Fighter“.
i- EV
Mnohem živější a udávající zdravější budoucnost pro lidstvo než studené tóny zelené a modré, které jsou zpravidla spojovány s komunikací životního prostředí, by právě oranžová „čistým“ aktivitám Mitsubishi v tomto ohledu padla opravdu velice dobře.
Elektricky poháněný „i-EV“ městský vůz bude v Ženevě také vystaven, a to jako ztělesnění závazku Mitsubishi Motors Corporation ve vztahu k inovativním řešením příznivým vůči životnímu prostředí.
Jenom pro připomínku, elektrický “i-EV” bude uveden na japonském trhu v roce 2010, s vývozem na mezinárodní trhy, kde je vysoce ceněný.
Pajero Evolution
Navzdory zrušení rallye Dakar 2008 sehraje právě Pajero Evolution roli hlavní hvězdy expozice, přinášejíc tak hřejivé a exotické vzpomínky na 12 vítězství vozu Pajero: bude to pocta schopnostem tohoto vozu a jeho hlubokým kvalitám i dokonalosti technologie 4WD.
Zdroj: Tisková zpráva M Motors CZ s.r.o.