Lexus inovuje modelovou řadu GS

GS 450h | foto: Toyota

Třetí generace modelové řady GS byla uvedena na trh v roce 2005 a jednalo se o vůbec první sériově vyráběné vozy postavené na radikální filozofii designu L-finesse značky Lexus.

Ta spojuje výrazné a elegantní provedení zevnějšku s bezkonkurenční kultivovaností interiéru a vysoce atraktivní jízdní dynamikou.

Počet prodaných vozů GS k dnešnímu dni překročil v celosvětovém měřítku metu 100 tisíc kusů. K tomuto úspěchu přispělo i uvedení verze GS 450h, která v roce 2006 zavedla do této modelové řady pohon Lexus Hybrid Drive. O rostoucím zájmu zákazníků značky Lexus o technologie hybridního pohonu svědčí i to, že verze GS 450h hraje v prodejích stále významnější roli, a v současnosti představuje více než 40 % z celkového počtu vozů řady GS prodaných na evropském trhu.

GS 450h
V poslední době sílí pozice vozu GS 450h coby vysoce výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých akcentů loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h lépe rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých akcentů vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen.

Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.


GS 460
Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430 a přichází s novou pohonnou jednotkou V8 o obsahu  4 608 ccm, která se vyznačuje vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva.

Agregát o nejvyšším výkonu 255 kW/347 k DIN zvedá proti svému předchůdci úroveň výkonu o plných 23 % a zrychlení z 0 na 100 km/h zkracuje o 0,3 s na výsledných 5,8 sekund. Naproti tomu nová pohonná jednotka nabízí nižší hladinu emisí CO2 než verze GS 430. Snížení činí 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový agregát V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém) jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec a kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce. Ten doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, a tak dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.

Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je celosvětově první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.

K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmirychlostní automatickou převodovkou, jedinou svého druhu na světě. Pozoruhodně lehké a kompaktní provedení s nejširším rozsahem převodových poměrů ve své třídě stojí za bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárností provozu. Nový systém hydraulického ovládání zajišťuje výrazně rychlejší změnu převodových stupňů, kterou však řidič prakticky není schopen rozpoznat. Díky podstatnému snížení hluku a vibrací je nová převodovka nejkultivovanějším a nejtišším ústrojím, jaké kdy Lexus vyvinul.

Sportovní dynamika jízdy: Systém aktivních stabilizátorů
Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou zde použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru, kterým jsou vozy Lexus proslulé.

Systém byl v Evropě poprvé představen ve voze LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Akční člen je složen z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout krouticí moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný krouticí moment pro točivý pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Krouticí síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, a tak přispívá k lepší stabilitě vozidla, výtečným jízdním vlastnostem při průjezdu zatáčkami a lepší agilnosti vozidla díky přesnější odezvě řízení. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.

GS 300
Model GS 300 se nabízí se zcela novými koly o rozměru 17 a 18? a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní odpružení). Díky AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS 300 s využitím různých nastavení tlumičů: ‘Normal’ pro běžnou jízdu, nebo ‘Sport’ zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje odpružení kol, a to na všech čtyřech kolech nezávisle.

Model GS 300 je rovněž standardně vybaven nejmodernějším systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS (brzdy s protiblokovacím systémem), EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).

Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.

Úpravy designu
Modernizovaná modelová řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, byl snížen zadní nárazník kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se nově objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro vozy GS 450h s hybridním pohonem.

V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, byla doplněna zdířka pro připojení dalšího audio přehrávače, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně se nabízí kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.
Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla nově stanovena na 1 339 000 Kč. Verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za shodnou cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.

Lexus

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy