Honda - budoucnost a nové technologie

Honda | foto: Archiv AutoRoad.cz

Společnost Honda vyvíjí stále nové technologie, které mají připravit svět na automobily budoucnosti. Automobily, jež budou ekologické, bez emisí, pužívající bio technologie, a přesto si zachovají maximální eleganci, účinnost i výkon.

Koncept FCX, lépe řečeno jeho nejnovější vývojové stadium, jsme si již zevrubně představili. Přesto neuškodí si v bodech připomenout jeho klíčové vlastnosti a souvislosti.

Vývoj vozu s palivovými články

• Vůz FCX Concept je letmým pohledem na příští stádium vývoje vozu s palivovými články.
• Pyšní se novým systémem palivových článků, který dodává více energie, vyžaduje menší prostor a je umístěn v jedinečném prostoru v podlaze vozu tak, aby nezmenšoval prostor pro cestující.
• Tento sedan příští generace spojuje požitek z jízdy, prostorný interiér a vyspělé inteligentní technologie Honda snižující zatížení řidiče s maximem výkonu při čistém provozu.

Technologie

V Flow

• V dřívějších soustavách palivových článků vodík a voda vytvářená při generování elektřiny proudily vodorovným směrem, tento vůz se vyznačuje řešením se svislým prouděním (V Flow).
• To umožňuje, aby při vypouštění vznikající vody napomáhala gravitace; výsledkem je významné zlepšení v odvádění vody, což je klíčové pro vysoce účinnou funkci jednotky palivových článků.
• Výsledkem je velice stabilní výroba energie za všech podmínek a vyšší výkon z menší jednotky palivových článků.
• Významně bylo vylepšeno startování za chladného počasí a vůz startuje při teplotách o 10 °C nižších než současný model FCX, tj. až při -30°C.

Bio tkanina Honda

• Čalounění sedadel a obložení dveří je vyrobeno z bio tkaniny Honda, materiálu na rostlinném základě, která poskytuje vynikající trvanlivost a odolnost vůči poškození slunečním zářením.

Účinnost

• Energetická účinnost je kolem 60 %, což odpovídá:

- trojnásobku účinnosti vozu poháněného benzínem
- dvojnásobku účinnosti hybridního vozu
- o 10% vyšší účinnosti než  současný model FCX

• Dojezd 570 km (v režimu LA4) je ve srovnání se současným FCX zlepšen o cca 30 %
• Nová soustava palivových článků je o 20 % menší a o 30 % lehčí než současná soustava FCX FC, přesto má však výkon vyšší o 14 kW.
• Hnací motor byl pro kompaktnější provedení umístěn koaxiálně s převodovkou při zvýšení výkonu o 15 kW.
• Celkově je hnací pohonná jednotka asi o 180 kg lehčí než u současného FCX a má asi o 40 % menší objem – výsledkem je zlepšená energetická účinnost a výkon spolu s prostornějším interiérem.
• Pro pomocnou energii se používá kompaktní vysoce účinná lithium-iontová baterie přispívající ke zvýšenému výkonu a kompaktnější pohonné jednotce.

Vzhled

• FCX Concept je vůz s palivovými články, který poskytuje styl a vzrušení.
• FCX Concept je navržen s krátkým předkem tak, aby byla maximálně využita jeho jedinečná nízkopodlažní platforma, vytvářející pohodlně velkou kabinu.
• Zkosený profil kabiny a zvýrazněné rozšíření blatníku vytvářejí atraktivně dynamický vzhled.
• Kontrastní materiály, od futuristických transparentních plastů ke klasické kůži a dřevu svou kombinací vytvářejí velice komfortní interiér s příjemným povrchem.
• Další klíčové vlastnosti:
- poutavé prvky jako přístrojový panel, který působí, jako by se vznášel v prostoru
- interaktivní podlaha, která využívá osvětlení naznačující změny v teplotě kabiny
- kvalitní sklopná skořepinová sedadla a opěrky nohou vzadu způsobují, že se cestující cítí jako doma

Jízda

• Nízká podlaha modelu FCX Concept umožňuje špičkové jízdní výkony.
• Nový vůz má výhodu značného zlepšení akcelerace ze střední na vysokou rychlost.
• Výstupní výkon je nyní na stejné úrovni jako benzínový motor o objemu 2,4 litru.

Zdroj: Honda Motor Co., Ltd.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy