Volvo C70 v crash testu nejlépe hodnoceno

C 70 | foto: Volvo

Volvo C70 obdrželo od americké organizace US Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ocenění Top Safety Pick za prvotřídní nárazovou ochranu v rámci prvního testu, který IIHS provedl s 10 kabriolety střední velikosti.

Pro dosažení tohoto hodnocení musí být vozidlo ohodnoceno jako „dobré“ ve všech třech nárazových zkouškách prováděných institutem: při čelním předsazeném nárazu, při bočním nárazu a při nárazu zezadu (v rámci kterého jsou hodnocena sedadla s ohledem na riziko poranění krku). Podmínkou také je, aby elektronický stabilizační systém byl součástí standardní výbavy. Dalším požadavkem IIHS, který se vztahuje speciálně na kabriolety, je, že vozidlo musí být pro získání titulu Top Safety Pick navíc vybaveno ochrannými rámy, jako je například systém ochrany pro případ převrácení vozu (ROPS) používaný u Volva C70.

 „Vysoká úroveň bezpečnosti u nového Volva C70 je výsledkem našeho nepřetržitého vývoje vycházejícího z rozsáhlých výzkumů skutečných dopravních nehod. Vybrané nárazové zkoušky používané pro hodnocení bezpečnosti při těchto typech průzkumů berou v potaz pouze několik málo aspektů celkové bezpečnosti vozidla. Přesto mohou poskytnout alespoň přibližnou představu o úrovni bezpečnosti,“ říká Ingrid Skogsmo, ředitelka bezpečnostního centra společnosti Volvo Cars. „Udělení takového ocenění je samozřejmě velmi povzbudivé. I nadále se však budeme řídit naší hlavní zásadou: automobily jsou řízeny lidmi, a v případě nehody by měl automobil své posádce zajistit maximální ochranu,“ uzavírá Ingrid Skogsmo.
 
Volvo C70 – bezpečnostní etalon v segmentu kabrioletů
Volvo C70 bylo představeno v roce 2005 a stalo se etalonem v segmentu kabrioletů jak v oblasti aktivní, tak v oblasti pasivní bezpečnosti. Náš přístup zaměřený na posádku vozidla umožnil vznik celé řady bezpečnostních systémů, které jsou u Volva C70 součástí standardní výbavy. Mezi tyto systémy patří například unikátní nafukovací clony umístěné ve dveřích, které zajišťují ochranu proti bočnímu nárazu, použití různých druhů oceli pro ochranu při čelním nárazu nebo při nárazu zezadu, systém ochrany pro případ převrácení vozu (ROPS) nebo stabilizační systém DSTC. Zákazník může své Volvo C70 navíc vybavit systémem BLIS pro eliminaci mrtvého úhlu či inteligentním informačním systémem řidiče IDIS.

Volvo

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy