Octavia bude v Šanghaji představena s novým přeplňovaným motorem 1,8 TSI/118 kW, dále pak s motory 1,6 MPI/75 kW a 2,0 FSI/110 kW. Ohlédnutím za více než stoletou historií bude jeden z nejstarších exponátů na šanghajské automobilové přehlídce – automobil Laurin & Klement Voiturette A - poprvé veřejnosti představený na pražském autosalonu v roce 1906.
Společně s modelem Octavia představí Škoda Auto na ploše o rozloze více než 1100 m2 i další modely ze svého výrobního programu - vozy Octavia RS, Octavia Scout a Superb L&K. Připomenutím dlouhodobé podpory slavného cyklistického závodu Tour de France je automobil Škoda Superb speciálně upravený pro potřeby organizátorů závodu.
Smlouva o spolupráci mezi společnostmi Shanghai Volkswagen a Škoda Auto byla podepsána 11. dubna 2005. V březnu roku 2006 zahájila SVW Škoda oficiálně budování prodejní a servisní organizace. Slavnostní otevření prvního nového exkluzivního dealerství SVW Škoda, které plně odpovídá celosvětovým standardům značky se konalo 28.03.2007. Výroba modelu Škoda Octavia bude v Šanghaji zahájena v polovině roku 2007, později se rozběhne i výroba modelových řad Fabia a Superb.
Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing v této souvislosti řekl: „Čína pro nás představuje jeden ze strategických trhů pro budoucí vývoj značky Škoda. Představení modelu Octavia je spolu s náběhem výroby prvním krokem k vybudování nové pozice značky Škoda v Číně.“
Licenční výroba v Číně je stavebním kamenem strategie expanze značky Škoda, do jejíhož rámce patří již montážní projekty na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně a Hercegovině, Indii a do budoucna i v Rusku. Realizace strategie růstu včetně výroby v Číně je důležitým krokem ve snaze etablovat značku Škoda v mezinárodním měřítku jako velkosériového výrobce.
Škoda Auto předpokládá, že ve střednědobém plánu při dosažení plné kapacity šanghajského závodu po zavedení všech tří modelových řad bude ročně dodávat zákazníkům v Číně více než 100 tisíc vozů.