MITSUBISHI MOTORS na autosalonu v Ženevě

Mitsubishi | foto: Mitsubishi Motors

Na dnes zahájené 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě se konala tisková konference společnosti Mitsubishi Motors. Přinášíme Vám souhrn nejzajímavějších informací z této tiskové konference.

Produkty včera - dnes - zítra:
Oslava 90 let tvůrčí práce. Prvním pokusem o sériovou výrobu v Japonsku byl v roce 1917 Model-A (součástí expozice). Počátky jsou spjaty s lodní a leteckou výrobní  divizí společnosti Mitsubishi.
Poté byla odstartována dlouhá tradice inovací mezi japonskými výrobci automobilů (první vůz s pohonem 4WD, první vznětový motor, první nákladní automobil …)

Představení celé modelové řady Outlander (včetně konceptu V6):
Model bude uveden na evropský trh během prvního čtvrtletí roku 2007 s motorizací 2,0 l DI-D.
V Ženevě se odehrává také předpremiéra verze se zážehovým motorem V6 o objemu 3,0 l s výkonem 220k  (“Outlander V6-Concept”). Celá řada pohonných jednotek pro tento model je tvořena:
- Vznětovým agregátem 2,0 l s technologií čerpadlo-tryska - 140 k a 310 Nm. Model bude uveden na trh v průběhu prvního čtvrtletí 2007 (1).
- Vznětovým motorem 2,2 l se systémem vstřikování common rail* – 156 k a 380 Nm – bude uveden na trh na konci roku 2007 (2).
- Zážehovou jednotkou 2,4 l* - 170 k a 226 Nm – bude uvedena na trh během posledního čtvrtletí roku 2007 (3).
- Zážehovým motorem 3,0 l* - 220 k a 276 Nm, který je ve fázi vývoje (4).

(1) dodavatel VAG
(2) dodavatel PSA Peugeot Citroën
(3) Motor společnosti Mitsubishi Motors
(4) Motor společnosti Mitsubishi Motors; dostupný již na trhu Spojených Států, a také ve verzi splňující emisní normu Euro-3 v Rusku a na Ukrajině.
* Všechny údaje podléhají konečné homologaci.

Mitsubishi Outlander hodlá výt vyzyvatelem vozu Toyota RAV-4. Měla by to být prostornější & bezpečnější (4WD) alternativa vozů typu kombi D-segmentu. Půjde o první vůz postavený na zcela nové globální platformě společnosti MMC určené i pro vozy C-segmentu (Lancer,…). Design je inspirovaný modelem Pajero Evo s výraznou vizuální identitou (mřížka přední masky “Mount Fuji”). K dispozici jsou středně výkonná verze vznětového motoru (140 k) a vysoce výkonná verze (156 k*), v nabídce je filtr pevných části (DPF). Novou funkcí je pohonná jednotka All Wheel Control: technologie aktivního řízení stability vozu (včetně regulace prokluzu) + elektronicky ovládaný systém pohonu všech čtyř kol.
Výbavou vozu je špičkový audio-systém Rockford Acoustic Design 650W s 9 reproduktory, navigační systém s pevným diskem o kapacitě 30 GB s hudebním serverem. Délka vozu 4,64 m umožňuje příležitostnou konfiguraci  5+2 (třetí řada sedadel Hide&Seat). Vůz dále disponuje dělenými zadními výklopnými dveřmi a sedadly druhé řady s funkcí automatického sklápění.

Další vývoj moderní technologie trvalého pohonu 4WD poprvé představené u nového Outlanderu:
- Inteligentní trvalý pohon všech čtyř kol
- Aktivní mezinápravový diferenciál (ACD)
- Zadní diferenciál s aktivním řízením kroutícího momentu přenášeného na jednotlivá kola (AYC)
- Aktivní regulace bočních smyků (ASC).
- Kované hliníkové komponenty podvozku.

Špičková výbava zahrnuje:
- Audio-systém Rockford-Fosgate® 650 W (max.), 
- navigační systém HDD s hudebním serverem, 
- hands free sada Bluetooth® ,
- ovladače audio-systému integrované na volantu,
- automaticky řízený systém klimatizace.

Poznámka:    “Pajero” je ve Španělsku “Montero” a ve Velké Británii “Shogun”.
* Všechny údaje podléhají konečné homologaci.

Dalším bodem byla předpremiéra nové generace Lancer Evolution v podobě konceptu “Prototype-X”:
Jde o předpremiéru nové generace modelu Lancer Evolution, dědice 30leté tradice sportovních Lancerů. Současně jde o speciální vůz z nové modelové řady Lancer, využívající výhod dalšího vývoje nové globální platformy společnosti MMC. Pojetí designu je převzaté od modelu Concept-X a je společné s blížícím se sportovním sedanem Lancer.
Prezentační vůz zdůrazňuje:
 - Zcela nový hliníkový přeplňovaný motor 4B11 2,0 l DOHC s technologií MIVEC
 - Vůbec nejvyšší dosažený výkon modelu Lancer Evolution.
 - Automatizovaná manuální převodovka v ovládáním řazení pod volantem.
 - Nový systém Super All Wheel Control (S-AWC):

Byly také prezentovány celkové výsledky v rámci společnosti:

V Evropě došlo k +5 % nárůstu prodejů  (277 815 prodaných kusů oproti 265 685 kusům za kalendářní rok 2005), což je v souladu s ± 250 000 prodanými kusy a “přirozeným respektem” v tomto regionu. Nejprodávanějším modelem se stal Mitsubishi Colt s objemem 81 504 prodaných kusů (+12.7%)

Užitkový vůz L200 (31 674 vozů – za pouhé tři čtvrtiny roku) se vrátil do čela svého segmentu ve Velké Británii, Německu, Itálii, atd.,… díky modelům nové generace.
V roce 2006 pokračoval doprodej modelů předchozí generace (Pajero Pinin, Carisma, Space Star,…) a také byly uvedeny nové modely (nové generace Pajera a L200, Colt CZC, Galant*. Společnosti Mitsubishi Motors se tak podařilo nalézt v roce 2006 správnou rovnováhu mezi objemem prodejů a ziskem.

* pro Rusko a Ukrajinu

Zdroj: Tisková zpráva Mitsubishi Motors

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy