Zákazníci se mohou těšit na nejlepší jízdní vlastnosti ze všech variant Mustangu, které dosud Ford v Evropě nabízel, a také na jízdní výkony, hodné legendárního označení Mach 1. Srdcem vozu je celohliníkový vidlicový osmiválec o objemu pět litrů. V tomto modelu je naladěný na nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a optimalizovaný pro sportovní jízdu na silnici i na závodním okruhu. Některé důležité komponenty, jako například otevřený vzduchový filtr, sací potrubí i škrticí klapky o průměru 87 mm, má Mustang Mach 1 společné s modelem Mustang Shelby GT350, prodávaným v Severní Americe. Volnějšímu průtoku vzduchu motorem, který tyto komponenty přinesly, je přizpůsobeno naladění řídicí jednotky i vstřikovací soustavy, tvořené kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Motor s vysokootáčkovým charakterem dosahuje nejvyššího výkonu při 7250 ot./min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 529 Nm v 4900 ot./min-1.
Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži zajišťuje přídavný chladič motorového oleje, rovněž převzatý ze Shelby GT350. O nezaměnitelný zvukový doprovod se stará sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami v unikátním designu o průměru 4,5 palce (114 mm).
Zákazník si může vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou a deseti- stupňovým automatem. Šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 je osazena dvoutalířovou spojkou, proto suverénně snáší i agresivní změny rychlostních stupňů ve vysokých otáčkách, včetně řazení nahoru bez ubrání plynu. Vyznačuje se také krátkými drahami řazení. Převodovka TREMEC využívá také technologii automatického dorovnání otáček při podřazování, tedy tzv. „meziplynů“. Ta prostřednictvím řídicí elektroniky na krátký okamžik navýší otáčky motoru, aby se srovnaly otáčky hřídelí v převodovce. Výsledkem jsou hladké, přitom však velmi rychlé změny rychlostních stupňů směrem dolů, zejména při sportovní jízdě. Aby převodovka bez problémů odolávala vyšším teplotním nárokům při sportovní jízdě, je vybavena i vlastním okruhem chlazení oleje.
Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s deseti rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu. Druhý chladič oleje přitom navyšuje chladicí kapacitu o 75 procent. Varianty s manuální i automatickou převodovkou jsou sériově vybaveny samosvorným diferenciálem, který má také vlastní chlazení.
Konstruktéři intenzivně zapracovali rovněž na zlepšení aerodynamiky vozu, takže Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT. Zadní difuzor je převzatý ze severoamerického modelu Mustang Shelby GT500 a zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladící vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler zajišťuje rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu.
Mnoho designových i aerodynamických detailů na karoserii stejně jako unikátní ztvárnění interiéru vozu nenechají nikoho na pochybách, že před sebou má nejostřejší evropskou verzi Fordu Mustang.
Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, vyspělý komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3, prémiový audiosystém B&O s dvanácti reproduktory nebo modem FordPass Connect, který zajišťuje online připojení.
Také Ford Mustang Mach 1 má v základní ceně prodlouženou záruku Ford Protect v trvání pěti let nebo 100 000 km.
Cena vozu s manuální převodovkou je 1 649 900 Kč, s desetistupňovým automatem pak 1 719 900 Kč. Objednávky přijímají autorizovaní partneři FordStore v ČR a první vozy by se na českých silnicích měly objevit od května příštího roku.