Mariňáci zkouší nové hračky, elektrické čtyřkolky nabízejí obrovský potenciál

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. dubna 2018, 12:10 Aktualizováno 6.4.2018, 13:36 Google+

Americká armáda se snaží držet krok s dobou, což mimo jiné znamená, že její příslušníci testují řadu elektricky poháněných vozidel. A jedním z nich je i čtyřkolka, nebo spíše bugina, Nikola Reckless UTV, která díky výkonu a propracované technice ukrývá ohromný potenciál.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nikola Reckless UTV

Nikola Reckless UTV | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Společnost Nikola Motor Company je v Evropě celkem neznámá, ovšem v zámoří se chlubí velkolepými projekty. Tím pravděpodobně nejznámějším jsou čistě elektrické tahače, které však nespoléhají na akumulátory, ale na palivové články, které využívají k pohonu vodík. Kromě toho má však společnost Nikola ještě divizi, která se soustředí na elektrické stroje určené k zábavě, mezi které patří buginy a vodní skůtry.

A právě elektrická bugina NZT se stala základem pro stroj, který v současnosti testuje americká armáda. Nikola Reckless UTV, jak se tenhle stroj jmenuje, totiž nabízí ohromující parametry.  Těmi nejúchvatnějšími však budou baterie o kapacitě 125 kWh, výkon přes 555 koní a točivý moment neskutečných 6 643 Nm.

Web Electrek uvádí, že název buginy byl odvozen od hrdiny korejské války - Štábního seržanta Reckless. Pro vaši informaci - Reckless je zřejmě nejznámějším koněm, který kdy sloužil v americké armádě. Původně závodní kůň byl přecvičen na koně zásobovacího a svůj respekt si vysloužil během korejské války v bitvě o "Outpost Vega", kam 51x během jednoho dne sám dopravil zásoby s municí.

Web Electrek mimo jiné citoval Andyho Christiana, který je ředitelem armádního oddělení ve společnosti Nikola: „Je to skutečný dříč, který se nevzdává. Díky masivním bateriím navíc umožňuje napájet cokoliv, včetně velitelského centra. Navíc je vybaven infra-červenými světly pro použití s nočním viděním a může být osazen i dálkově ovládanými zbraňovými systémy. Díky nízké váze navíc může být přepravován i s pomocí konvertoplánu MV-22 Osprey."

Armádní úpravy civilní buginy NZT ale nebyly levné. Zatím co klasické civilní provedení elektrické buginy vyjde na 28 900 dolarů (599 000 Kč), s veškerými potřebnými armádními úpravami se cena vyšplhala až na 85 000 dolarů, tedy cca 1,7 mil. korun.

USA Military Channel, který video na YouTube publikoval, dodává: „Námořní pěchota byla pověřena zhodnocením využití UTV (Utility Task Vehicle) Reckless společnosti Nikola Motor Company, čistě elektrického vozidla, které dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3 sekund. Vozidlo navíc může nést dálkově ovládané bojové věže s kulomety M240 či M2 Browning, nebo s granátometem Mk19."

Armádní testy Reckless UTV | zdroj: youtube.com

Na samotném videu je vidět jak zbraňový systém na střeše vozidla, tak závěs na další zbraň u dveří spolujezdce. Vůz je navíc vybaven navijáky vpředu a vzadu, anténami pro radiostanice a pravděpodobně i interkomem. 

Ochrana posádky je sice minimální, nicméně největší uplatnění by Reckless UTV mohlo najít př rychlých přepadech, případně v rukou speciálních sil. Kromě různého povrzávání totiž není Reckless UTV vůbec slyšet, takže na noční přepady je jako stavěná. Je jen škoda, že neznáme parametry maximální rychlosti, nosnosti, dojezdu či rychlosti dobíjení.

Vytisknout

Diskuze: Mariňáci zkouší nové hračky, elektrické čtyřkolky nabízejí obrovský potenciál

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Škoda hledá movité zákazníky, pro budoucnost jsou nezbytní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud