Kode 57? Japonský sporťák s motorem Ferrari už uhranul nejednoho sběratele

-mao / AutoRoad.cz, 26. září 2017, 09:18 Aktualizováno 26.9.2017, 13:43 Google+

Premiéra sportovního automobilu Kode 57 se uskutečnila již před víc jak 13 měsíci, nicméně tento vůz s neotřelým designem stále vzbuzuje údiv a patřičný rozruch. A ještě aby ne, když se jedná o zakázkový vůz, za jehož designem stojí muž, který navrhoval mimo jiné i legendární Ferrari Enzo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kode 57

Kode 57 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jméno Ken Okuyama možná není příliš známé, nicméně jeho vrcholné dílo zná snad každý motoristický nadšenec. Ferrari Enzo ovšem není jediným automobilem tohoto nadaného designéra, který velkou část svého života strávil v designovém studiu Pininfarina, kde se podílel na designu dnes legendárních automobilů. Jen pro zajímavost, i přes rozdílné kultury a design se Okuyama stal prvním a současně posledním Japoncem, který kdy pro Pininfarinu pracoval.

Pojďme se ale vrátit ke Kode 57. Tento automobil nebyl jen designovým cvičením přetaveným v produkční vůz, Kode 57 totiž vznikl na žádost movitého sběratele, který přišel do designové společnosti Ken Okuyama Designs s přáním, aby mu Ken vyrobil repliku Ferrari Rosso, za jehož výtvorem nestál nikdo jiný než Pininfarina.

Tuto žádost musel Okuyama odmítnout, neboť Ferrari a Pininfarina vlastnili ochranná práva na tento vůz. Místo toho ale sběrateli nabídl, že společnými silami mohou vytvořit zcela nový vůz, který se svým designem odrazí od Ferrari Rosso, ovšem přidá k němu pár funkčních designových prvků. 

Inspiraci modelem Rosso je na vozu silně znát, nicméně jsou zde k vidění i prvky z Enza a sám designér přiznává, že se nechal inspirovat i Ferrari Testarossa z roku 1957 nebo Jaguarem XKSS. Stavba samotného automobilu trvala "pouhých" šest měsíců, nicméně vytvořit design vozu trvalo zhruba dva roky. Během této doby na voze pracoval nejen Ken Okuyama, ale i objednavatel vozu, který se na jeho designu také podílel - tedy až poté, co mu Okuyama pomohl se základy designu.

Samotná konstrukce je se skládá z hliníkového šasi a zejména karbonové karoserie. Design je poměrně lehký, jednoduchý a přímočarý, přesně jak má Okuyama ve zvuku - zaujmou ovšem dveře, které se otvírají dozadu a nahoru. Pod přední kapotou je pak umístěn, a částečně odhalen, motor 6.0 litrový motor V12 z Ferrari, který má po úpravách od německé společnosti Novitec výkon 692 koní. 

Původně mel vzniknout pouze jeden vůz Kode57, nicméně po obrovském zájmu který vyvolal na prezentaci minulý rok přišly další 4 objednávky - celkem tedy vznikne pět těchno nádherných sportovních vozů Kode57.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kode 57? Japonský sporťák s motorem Ferrari už uhranul nejednoho sběratele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Severský hybrid nabídne 600 koní a kvalitu Volva

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

Tesla Model 3

Kde vázne výroba Tesly Model 3? Na vině je nejspíš žalostná nepřipravenost

Ferrari 488 s výfukovým systémem za neuvěřitelných 300 tisíc

Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Pneumatika byla objevem století. Zdroj nápadu měli přitom doma všichni

reklama
reklama

Doporučujeme

Záběry z

Nový trend automobilového průmyslu? Testovací jízda z pohodlí vašeho obýváku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  5. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  6. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

reklama

Zprávy odjinud