Kode 57? Japonský sporťák s motorem Ferrari už uhranul nejednoho sběratele

-mao / AutoRoad.cz, 26. září 2017, 09:18 Aktualizováno 26.9.2017, 13:43 Google+

Premiéra sportovního automobilu Kode 57 se uskutečnila již před víc jak 13 měsíci, nicméně tento vůz s neotřelým designem stále vzbuzuje údiv a patřičný rozruch. A ještě aby ne, když se jedná o zakázkový vůz, za jehož designem stojí muž, který navrhoval mimo jiné i legendární Ferrari Enzo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kode 57

Kode 57 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jméno Ken Okuyama možná není příliš známé, nicméně jeho vrcholné dílo zná snad každý motoristický nadšenec. Ferrari Enzo ovšem není jediným automobilem tohoto nadaného designéra, který velkou část svého života strávil v designovém studiu Pininfarina, kde se podílel na designu dnes legendárních automobilů. Jen pro zajímavost, i přes rozdílné kultury a design se Okuyama stal prvním a současně posledním Japoncem, který kdy pro Pininfarinu pracoval.

Pojďme se ale vrátit ke Kode 57. Tento automobil nebyl jen designovým cvičením přetaveným v produkční vůz, Kode 57 totiž vznikl na žádost movitého sběratele, který přišel do designové společnosti Ken Okuyama Designs s přáním, aby mu Ken vyrobil repliku Ferrari Rosso, za jehož výtvorem nestál nikdo jiný než Pininfarina.

Tuto žádost musel Okuyama odmítnout, neboť Ferrari a Pininfarina vlastnili ochranná práva na tento vůz. Místo toho ale sběrateli nabídl, že společnými silami mohou vytvořit zcela nový vůz, který se svým designem odrazí od Ferrari Rosso, ovšem přidá k němu pár funkčních designových prvků. 

Inspiraci modelem Rosso je na vozu silně znát, nicméně jsou zde k vidění i prvky z Enza a sám designér přiznává, že se nechal inspirovat i Ferrari Testarossa z roku 1957 nebo Jaguarem XKSS. Stavba samotného automobilu trvala "pouhých" šest měsíců, nicméně vytvořit design vozu trvalo zhruba dva roky. Během této doby na voze pracoval nejen Ken Okuyama, ale i objednavatel vozu, který se na jeho designu také podílel - tedy až poté, co mu Okuyama pomohl se základy designu.

Samotná konstrukce je se skládá z hliníkového šasi a zejména karbonové karoserie. Design je poměrně lehký, jednoduchý a přímočarý, přesně jak má Okuyama ve zvuku - zaujmou ovšem dveře, které se otvírají dozadu a nahoru. Pod přední kapotou je pak umístěn, a částečně odhalen, motor 6.0 litrový motor V12 z Ferrari, který má po úpravách od německé společnosti Novitec výkon 692 koní. 

Původně mel vzniknout pouze jeden vůz Kode57, nicméně po obrovském zájmu který vyvolal na prezentaci minulý rok přišly další 4 objednávky - celkem tedy vznikne pět těchno nádherných sportovních vozů Kode57.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kode 57? Japonský sporťák s motorem Ferrari už uhranul nejednoho sběratele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Ateca

Seat představil první čistokrevnou Cupru a její bratříčky. Ostrá Ateca nabídne 300 koní

Lamborghini Aventador v úpravě Novitec & Dreams Factory Automotive

Animované auto v provozu? Hologramová folie vytvořila fantastickou iluzi

Nová Toyota Aygo se představí v Ženevě

Nové Aygo se představí v Ženevě. Slibuje nižší spotřebu a více zážitků za volantem

První oficiální snímky nového Porsche 911 generace 992

Porsche poodhalilo novou generaci 911. Dočkáme se i hybridu a autonomního řízení?

Koncept Scirocco 2018 (Autor: Luis Carlos Moreno G.)

Volkswagen Scirocco 2018? S novým stylem mohl vypadat impozantně

Pohonný systém Toyoty Prius z roku 1997

Jak správně jezdit s hybridy? Chcete-li excelentní spotřebu, tohle pomůže

reklama
reklama

Doporučujeme

Záběry z

Nový trend automobilového průmyslu? Testovací jízda z pohodlí vašeho obýváku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  5. Co má česká Tatra společného s legendárním DeLorean? Mechanik našel nečekanou spojitost

  6. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama

Zprávy odjinud