Jak dopadly nárazové testy Euro NCAP vybraných nových modelů?

ar5, 22. dubna 2015, 17:25 Google+

V posledních dnech proběhlo hned nárazových testů Euro NCAP, ve kterých bylo účastno hned několik aktuálních novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Předně jím prošla nová generace Suzuki Vitara, která nabízí vynikající ochranu v oblasti dospělých cestujících při čelním i bočním nárazu. Další dvojicí byla Mazda 2 a Fiat 500X, oba si z testů odvážejí po čtyřech hvězdách.

Suzuki Vitara - *****

Testem prošlo Suzuki Vitara s motorem 1.6 VVT a pohotovostní hmotností 1114 kg. V ochraně dospělých cestujících dostala 89 %. V případě čelních i bočních nárazů se tak jednalo o maximální počet bodů. Za nedostatky lze považovat autonomní nouzový brzdový systém, který není součástí standardní výbavy. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Vitara skore 85 % a v ochraně chodců pak dostala 76 %.

Povrch kapoty pak poskytuje dobrou ochranu pro hlavy chodců a standardem pro Vitaru je systém ESC i systém připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Mazda 2 - ****

O něco hůře dopadla nová Mazda 2 s motorem o objemu 1,5 litru a pohotovostní hmotností 1027 kg. Ta sklízela úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících, kde dostala 86 %, v ochraně dětí v autosedačkách pak byla ohodnocena 85 %.

Trochu horší výsledek si ale Mazda 2 odnáší za neúplně dobrou ochranu krční páteře řidiče při čelním nárazu a u cestujících na zadním sedadle, kde dostala hodnocení "špatná". V ochraně chodců dostala dvojka od Mazdy 84 %, což je maximum bodů.

V základní bezpečnostní výbavě Mazdy 2 zcela chybí systém autonomního brzdění, omezovač rychlosti a systém pro sledování jízdního pruhu. To se negativně projevilo i na výsledném hodnocení čtyřmi hvězdami.

Fiat 500X - ****

Posledním z troijce je Fiat 500X se vznětovým motorem 1.6l a pohotovostní hmotností 1386 kg. V ochraně dospělých cestujících si vysloužil 86 % a v ochraně dětí v autosedačkách pak 85 %. Velmi dobrých výsledků dosahuje i v ochraně chodcům, kde nabízí 74 %.

V základu je 500X vybaven systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Především druhý zmíněný systém nesplnil požadavky specifikace Euro NCAP, protože se nepočítá s prodejem ve velkém měřítku.

Vytisknout

Diskuze: Jak dopadly nárazové testy Euro NCAP vybraných nových modelů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Roomster

Již brzo skončí výroba Škody Roomster

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud