Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

AutoRoad.cz / mediafax, 14. listopadu 2012, 13:30 Google+

Stříbrné kombi s dieselovým pohonem, metalízou, klimatizací, xenonovými světly, více než dvěma airbagy a se zabudovanou navigací - tak vypadá nejčastěji prodávané auto tuzemských autobazarů. Vyplývá to z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za uplynulých pět let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Podle AAA Auto Indexu jasně u motoristů dominují dieselové motory. V uplynulých pěti letech převažoval prodej automobilů na benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se jich prodalo přibližně 68 procent. V následujícím roce došlo k prudkému poklesu benzínových pohonů, ale jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.

Co se týče karoserií, typ kombi se průměrně drží na velmi dobré úrovni, naopak populárnost sedanu klesá. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.

"Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste," uvedla Topolová k dynamičtějšímu odbytu aut do pěti let stáří. "Nicméně trh vozů starších pěti let vykazuje rovněž trvalé přírůstky," dodala.

Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.

AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připravena byla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 - 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Rapid Sspaceback Style 1,0 TSI

TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI, všestranný pracant zaskočí jen seznamem příplatků

Ilustrační foto

Odkládáte si ruku na řadící páku? Docela tím svému vozu škodíte

Škoda Favorit

Děsivě silná Škoda Favorit z Jamajky? Nebudete věřit

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Automatické sněhové řetězy

Automatické sněhové řetězy: Ujme se tato novinka a jak se vám líbí?

HGK BMW - E92 EUROFIGHTER

VIDEO: Co to je za BMW? Přízrak s označením E92 Eurofighter!

reklama
reklama

Doporučujeme

R Car

Yamaha R Car - supersport s duší motocyklu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  4. Nové Škodovky pro policii a záchranáře? Speciální řada "má koule"

  5. Zvládne elektrické SUV totéž co off-road? Tahle zkušenost vyšla majitele pěkně draho

  6. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

reklama

Zprávy odjinud