BMW těsně před představením nové trojky připomíná historii

Marek Litzman, 12. října 2011, 11:17 Google+

Netrpělivé očekávání příchodu nové generace nejmenšího sedanu od BMW, modelu 3, nám firma krátí připomínkou historie svých dosavadních modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3

3 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Ačkoliv se první generace BMW 3 zrodila v roce 1975, nešlo ani zdaleka o novou modelovou řadu. Ta již navazovala na řadu sedanů nové třídy (tak ji BMW opravdu nazývalo), jejichž výroba začala v roce 1962.

Návaznost pokračovala právě vozy třetí třídy, které poprvé dostaly kódové označení s písmenem E za začátku, v tomto případě E21. Výroba začala v roce 1975 a  vozy byly prodávány jako dnes již prakticky zapomenuté dvoudveřové sedany. Navazovaly tak zejména na dřívější řadu 2002 a to i designovým pojetím.

Na generaci E21 navázala roku 1983 nová generace E30, kterou je na silnicích možné občas potkat dodnes. Ta se již prodávala i v klasické karoserii čtyřdveřového sedanu, nicméně dvoudveřová verze zůstala zachována, tentokrát však již jako kupé. Mimo to se prodával i kabriolet a kombík. Výrobu tento úspěšný vůz opustil až po jedenácti letech, ačkoliv poslední tři roky se vyráběl již jen kabriolet.

Nástupce dostal jméno E36 a přišel v roce 1990. Tuto verzi dobře známe z našich silnic a podobně jako minulá generace, i tato přinesla novou karoserii. Poprvé se objevil zkrácený hatchback Compact. Z něj se postupně vyvinula třída 1.

K náhradě generací E46 došlo v roce 1998. Populární vůz jako vůbec poslední v řadě sedanů držel poměrně usedlou linii vozů před nástupem kontroverzního Chrise Bangla. Vyráběl se až do roku 2005...

... kdy byl nahrazen generací prozatím poslední. Ta je označována jako E90 a přinesla průlom v designu, byť již zdaleka ne tak velký jako při příchodu luxusní řady 7 změněné doslova k nepoznání. Díky existenci řady 1 již bylo možné upustit od často vysmívaného modelu Compact, takže se nabídka smrskla opět jen na čtyři karoserie, avšak kabriolet dostal poprvé pevnou skládací střechu.

A co přinese generace příští označovaná jako F30? Prozatím nevíme, ale dozvíme se to již v pátek.

Vytisknout

Diskuze: BMW těsně před představením nové trojky připomíná historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

FX

Infiniti FX50 Sebastian Vettel se nakonec bude vyrábět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud